تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763559
شناسه : 3763559
تاریخ :
ژنرال صهیونیست: حزب‌الله طی یک سال اسرائیل را فلج کرد اقتصاد ایران: یک ژنرال ارتش صهیونیستی با اشاره به اینکه این رژیم هیچ دستاورد راهبردی طی نزدیک به یک سال در جنگ غزه کسب نکرده است، گفت که حزب‌الله در این مدت اسرائیل را فلج کرده و این درحالی است که همچنان در معرض تهدید ایران قرار داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تداوم نگرانی صهیونیست‌ها از وضعیت متشنج جبهه شمالی فلسطین اشغالی و گسترش عملیات‌های حزب الله، رسانه‌های عبری اعلام کردند که اسرائیل دستاورد قابل توجهی در مقابله با حزب الله در شمال نداشته است و این حزب قصد عقب نشینی ندارد.

در این زمینه «اسرائیل زیو» ژنرال ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس پیشین شعبه عملیات این ارتش اعلام کرد که حزب الله عقب نشینی نمی‌کند و مهم‌ترین دستاورد آن فلج کردن اسرائیل در مدت نزدیک به یک سال بوده و این در حالی است که ما همچنان در معرض تهدید ایران قرار داریم.

این ژنرال صهیونیست در گفتگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی گفت: نزدیک به یک سال است که ما در جنگ با حماس هستیم و نتوانسته‌ایم این جنگ را حل و فصل کنیم؛ با وجود اینکه حماس در مقایسه با حزب الله قدرت بسیار کمتری دارد.

وی افزود: هرچند که اسرائیل به یک سری دستاوردهای تاکتیکی رسیده، اما نتوانسته دستاورد راهبردی مشخصی رقم بزند. روشن است که کلید راه حل در رسیدن به توافق آتش بس در نوار غزه، از طریق مذاکرات قاهره می‌باشد؛ به طوری که اگر جنگ در غزه متوقف شود، شرایط برای آرام شدن جبهه شمالی هم فراهم خواهد شد.

از طرف دیگر «ناحوم بارنیا» تحلیلگر صهیونیست از خلأ بزرگی که شهرک نشینان در شمال اراضی اشغالی در سایه نبود چشم اندازی برای حل فصل اوضاع در این منطقه تجربه می‌کنند، صحبت و تاکید کرد که ساکنان مناطق شمالی به شدت از کابینه و مقامات به دلیل بی‌توجهی به این جبهه خشمگین هستند.

«آویخای استرن» شهردار کریات شمونه نیز در گفتگو با شبکه کان رژیم صهیونیستی اظهار داشت: من نمی‌دانم که واقعاً مقامات چه کار می‌کنند و اساساً چه دستاوردی رقم زده‌اند. ما همچنان در هتل‌ها هستیم و خانه‌هایمان را در شمال رها کرده‌ایم.

وی افزود: ماموریت ارتش اسرائیل زمانی انجام می‌شود که ساکنان شمال توانسته باشند به خانه‌هایشان برگردند؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده و ما هنوز در 315 هتل و 526 شهرک در سراسر اسرائیل (فلسطین اشغالی) مستقر هستیم.

این مسئول صهیونیست با اشاره به اینکه یک هفته دیگر باید سال تحصیلی جدید آغاز شود، گفت که این مسئله در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و اگر در این هفته اتفاق جدیدی نیفتد، دانش آموزان در کریات شمونه نمی‌توانند سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

از طرف دیگر «آنتونیو بیتا» خبرنگار اروپایی به نقل از شهرک نشینان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد که مقامات اسرائیلی، ساکنان شمال را کاملاً به حاشیه رانده و همه را فدای تل‌آویو و دیگر شهرهای مرکزی می‌کنند.

وی افزود: ساکنان شهرک‌های شمالی از جمله ساکنان عکا به شدت از وضعیت موجود بر اثر حملات حزب الله شکایت دارند و معتقدند که مقامات اسرائیلی آن‌ها را «شهروند درجه دوم» می‌داند.

بر اساس این گزارش، اکثر ساکنان شهرک عکا در شمال، از یهودیان شرقی هستند و این شهرک در واقع یکی از سنگرهای حزب لیکود به ریاست نتانیاهو محسوب می‌شود. «ایدو آزولای» یکی از شهرک نشینان صهیونیست در عکا و دوستانش می‌گویند، از اینکه از نتانیاهو حمایت می‌کردند، بسیار پشیمان هستند؛ زیرا می‌بینند که کابینه به آنها خیانت و ساکنان شمال را در یک وضعیت متشنج و بلاتکلیف رها کرده است.

انتهای پیام/