تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3763455
شناسه : 3763455
تاریخ :
رئیس سازمان غذا و دارو خبرداد: رونمایی از ۸ قلم داروی جدید دانش‌بنیان اقتصاد ایران: رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز داروساز گفت: امروز از ۸ قلم داروی جدید دانش‌بنیان برای درمان بیماری سرطان رونمایی شد که در تامین نیاز بازار و همچنین کاهش ارزبری نقش بسزایی دارند.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم روز داروساز گفت: درمورد ابطال موروثی بودن داروخانه‌ها کاری جهادی صورت گرفت و نهایتا هفته گذشته رای ابطال و اصلاح آن ابلاغ گردید. یک دهه است که در سلول، بافت و ژن تراپی کار می‌کنیم اما هیچ یک از این محصولات وارد فارماکوپه نشده بود. البته مواردی به صورت زیرپله‌ای انجام می‌شد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در مجموع از کارشناسان ژن درمانی، سلول و بافت دعوت شد و فعلا از میان حدود ۱۰ مورد معرفی شده، چهار مورد تایید و وارد فارماکوپه دارویی شده و پروانه‌اش هم در کمیسیون مربوطه صادر شد.

وی بیان کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که محصولات سلول و بافت را به فرآورده دارویی تبدیل کرده است و می‌توان با حفظ اصول فنی مدنظر سازمان غذا و دارو از آن استفاده کرد.

محمدی در پایان گفت: امروز نیز از هشت قلم داروی جدید دانش‌بنیان برای درمان بیماری سرطان رونمایی شد که در تامین نیاز بازار و همچنین کاهش ارزبری نقش بسزایی دارند.