تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3763413
شناسه : 3763413
تاریخ :
۸۳ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان غربی افتتاح شد اقتصاد ایران: ارومیه- با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ،۸۳ پروژه عمرانی اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۱۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال در شهرستان بوکان به بهره برداری رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تعداد ۸۳ پروژه بخش کشاورزی با ایجاد اشتغال پایدار برای تعداد دو هزار و ۱۲۶ نفر و تثبیت اشتغال ۵ هزار و ۱۸۷ نفر و بهره مندی ۶۰ هزار و ۷۱۳ خانوار آماده افتتاح در هفته دولت شده است.

آذربایجان غربی از لحاظ رتبه‌بندی استان‌های کشور بر اساس هزینه کل اجرای پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در سال ۱۴۰۳ در ردیف دومین استان کشور بعد از استان گیلان قرار گرفته است که از مجموع ۱۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی، ۱,۳۰۵ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی بوده که ۱,۲۵۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۱۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۶ هزار و۶۳۳ میلیارد ریال از محل خودیاری (مشارکت مردمی و آورده شخصی بهره برداران) تأمین و سرمایه گذاری شده است.

در آئین افتتاح این طرح‌ها که رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، معاونین استاندار و جمعی از مسئولان شهرستانی، استاندار آذربایجان غربی را همراهی می‌کردند، واحد شرکت گلچین بوکان تحت زنجیره اروم گوهر دانه به ظرفیت ۴۰ هزار قطعه مرغ مادر گوشتی در هر دوره به صورت نمادین به بهره برداری رسید.

این طرح در زمینی به مساحت ۲.۲ هکتاری با احداث ۵ سالن جدید و تجهیز ۳ سالن قدیمی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۰ میلیارد تومان با ظرفیت تولید ۴۰ هزار قطعه مرغ مادر گوشتی در هر دوره، توان تولید هر دوره ۱۵ ماهه ۷.۲ میلیون تخم مرغ نطفه دار را دارد که تبدیل به حدود ۶ میلیون جوجه یک روزه گوشتی خواهد شد.