تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3763346
شناسه : 3763346
تاریخ :
قابلیت ساخت تصویر انسان به هوش مصنوعی جمینای گوگل برگشت اقتصاد ایران: گوگل امکان ساخت تصویر انسان را پس از چند ماه وقفه مجدداً دردسترس کاربران جمینای قرار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل مجدداً به کاربران اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی جمینای تصاویری از انسان ایجاد کنند. این ویژگی اوایل سال ۲۰۲۴ به دلیل ساخت تصاویر اشتباه از شخصیت‌های تاریخی، از دسترس خارج شده بود.

براساس بیانیه‌ی رسمی گوگل، قابلیت ساخت تصاویر انسان برای کاربران Gemini Advanced و Business و Enterprise به زبان انگلیسی «در روزهای آینده» منتشر خواهد شد.

عبارت Dream Big روی تابلویی به طرح رنگ روغن
تصویر ایجادشده با مدل Imagen 3
Imagen 3

جمینای برای ساخت تصاویر از مدل Imagen 3 بهره می‌گیرد. گوگل پیش‌تر Imagen 3 را در سکوت خبری از طریق AI Test Kitchen منتشر کرد. این ابزار می‌تواند با واردکردن چند کلمه، هر چیزی از مناظر طبیعی گرفته تا نقاشی‌هایی با طرح رنگ‌ روغن خلق کند.

گوگل می‌گوید مدل ارتقایافته‌ی Imagen 3 با اقدامات حفاظتی داخلی همراه است و در مقایسه با سایر مدل‌های موجود، عملکرد بهتری دارد.

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی جمنای به‌زودی به پیام‌های واتساپ هم پاسخ می‌دهد
  • هوش مصنوعی جمنای از جلسات گوگل‌میت یادداشت‌برداری می‌کند
  • هوش مصنوعی جمنای گوگل به‌زودی می‌تواند «از عکس‌ها سؤال کند»

قابلیت تولید تصویر جمینای با قابلیت Remagine تفاوت دارد. قابلیت مذکور در پیکسل ۹ می‌تواند عناصر خلق‌شده با هوش مصنوعی را در تصاویر واقعی ادغام کند.

جمینای به‌ کاربران اجازه نمی‌دهد تا تصاویر واقعی از شخصیت‌های مشهور، محتوای غیراخلاقی یا محتوای حاوی خشونت‌ بسازند. به‌گفته‌ی گوگل: «تصاویری که جمینای ایجاد می‌کند کامل نخواهند بود؛ اما ما همچنان به بازخورد کاربرانِ Gemini Advanced توجه خواهیم کرد تا به بهبود آن ادامه دهیم.»