تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3763314
شناسه : 3763314
تاریخ :
کارشناس فوتبال: قهرمان فوتبال ایران قابل پیش‌بینی است اقتصاد ایران: کارشناس فوتبال ایران ضمن انتقاد از نبود زیرساخت برای برگزاری بازی های باشگاهی گفت: چیزی جز افتضاح در فوتبالی که قهرمان آن کاملا قابل پیش بینی در هفته پنجم است، نمی توان گفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، ناصر ابراهیمی  با اشاره به عملکرد تیم‌ها در دو هفته ابتدایی رقابت‌های لیگ برتر نسبت به عدم میزبانی تیم‌های مدعی قهرمانی در شهرهای خودشان انتقاداتی را مطرح کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران با اشاره به کار سخت امیر قلعه نویی در انتخاب لیست این تیم از فقر استعداد صحبت کرد و مسئول این موضوع را عدم داشتن برنامه برای تعیین زیرساخت دانست.

او در ابتدای صحبت‌هایش در خصوص عملکرد تیم‌های لیگ برتری در بازی‌های ابتدایی لیگ بیست و چهارم گفت: شاید مهم‌ترین اتفاقی که رخ داده باشد همین حضور VAR است. فعلا هیچ چیز خاصی رخ نداده است و باید منتظر ماند ببینیم در ادامه رقابت‌ها چه نکاتی را شاهد خواهیم بود.

ابراهیمی با انتقاد از عدم میزبانی تیم‌هایی همچون استقلال، پرسپولیس، سپاهان اصفهان، چادرملو اردکان، خیبر خرم آباد و… گفت: اسم این وضعیت «افتضاح» است. مگر می‌شود نیمی از تیم‌های لیگ برتر ورزشگاه نداشته باشند؟! پول حرفه‌ای برای چه بخشی از این فوتبال خرج می‌شود که اصول اولیه برای بازی کردن آن وجود ندارد. فوتبال چیزی جز مستطیل سبز و توپ و هوادار می‌خواهد؟! این موضوع، غرور ملی ما را هم تضعیف آورده است که ورزشگاه آزادی را نتوانستند به موقع ترمیم کنند. کل ورزشگاه آزادی را در دو سال و هشت ماه ساختند اما حالا ۱۰ سال است می‌خواهند آن را مرمت کنند. ما وضعیت اسفباری از لحاظ سخت افزاری در فوتبال و نداشتن برنامه داریم. چنین روندی برای ما ایراد بزرگی است.

وی به عدم بروز و حضور استعداد در فوتبال باشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: در فوتبال ملی هم نباید از قلعه نویی انتظار زیادی داشته باشیم. او به زودی دستش خالی می‌شود. وقتی می‌گوید بازیکن جوان نداریم الکی نیست. بازیکن جوان فقط فکر پول و سپس معرفی زیبای خودشان در فضای مجازی است.

ابراهیمی یادآور شد: روزگاری در همین فوتبال کشور، تیم‌هایی مثل راه آهن، هما، برق تهران و… بازیکن‌هایی در قامت بین‌المللی تحویل تیم‌های ملی مدادند. متأسفانه هیچ خبری از پرورش استعداد نیست. راه فعلی مثل دو دهه اخیر به ترکستان است. ساختار پرورش استعداد در فوتبال ایران اشتباه است. مدرسه‌های ما هیچ اقدامی در این زمینه نمی‌کنند. سپس به مربیان ملی و باشگاهی می‌گوئیم بازیکن‌های خوب پیدا کنید و آنها را پرورش مناسب بدهید. چنین چیزی امکان پذیر نیست. خروجی اش را هم می‌بینیم که صفر مطلق است.

سرمربی پیشین پرسپولیس درباره عملکرد خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی سرخپوشان تصریح کرد: فعلا هیچ چیز نمی‌توان گفت. تا هفته پنجم باید صبر کرد. بعد از آن همه چیز در این لیگ قابل پیش بینی است و می‌توان گفت کدام تیو قهرمان می‌شود.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مشکلات سخت افزاری خیلی زود و سپس پرورش استعداد در بازه زمانی مناسب حل شود تا بتوانیم یک بار دیگر باخیال راحت از غلرور در فوتبال خود صحبت کنیم.