تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3763291
شناسه : 3763291
تاریخ :
مهارت‌های نمایش‌درمانی را بیاموزید/ رفع نارسایی‌های رفتاری اقتصاد ایران: کتاب «ده قدم با نمایش‌درمانی» نوشته مجید امرایی به چاپ پنجم و همچنین کتاب «نمایش‌درمانی راهی برای آزادسازی ذهن» از این پژوهشگر به چاپ ششم رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ده قدم با نمایش درمانی؛ در رفع عادت های مرضی» به قلم مجید امرایی و با کوشش انتشارات طهورا به چاپ پنجم رسید. در بخشی از این کتاب آمده است: نمایش‌درمانی شاخه‌ای از هنر درمانی است که گردانندگان آن به کمک هنر نمایش و همچنین عنصر خلاقیت و بازی بداهه تلاش می‌کنند تا در رفع مسائلی چون سوء‌رفتارها، مشکلات گفتاری و نارسایی‌های هیجانی مراجعان خود را یاری کنند. نمایش درمانی تلاشی است در مسیر ایجاد رابطه منطقی بین احساس‌ها، عمل‌ها و بیان یا گفتارها.»

نگارنده در این کتاب بر آن است تا با نگاهی کاربردی به نمایش‌درمانی به عنوان درمانی کمکی در رفع نارسایی‌های رفتاری، هیجانی و بین فردی، راهکارهای مناسبی را برای علاقه‌مندان ارائه کند. به همین منظور کتاب با رویکردی عملگرایانه تدوین شده است.

کتاب «ده قدم با نمایش درمانی؛ در رفع عادت های مرضی» در ۱۳۴ صفحه و در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۱۷۰ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

همچنین چاپ ششم کتاب «نمایش‌درمانی راهی برای آزادسازی ذهن» نوشته مجید امرایی نیز به کوشش انتشارت طهورا در ۳۲۸ صفحه و در قطع رقعی به پیشخوان کتابفروشی‌ها عرضه شد.

فصل اول کتاب، به تاریخچه و گونه‌های بومی انواع نمایش‌ها با کاربرد درمانی، آمیختگی برخی از آن‌ها با موسیقی و رقص و همچنین حکایت‌ها و روایت‌های مربوط به آنها در ادبیات می‌پردازد.

فصل دوم، ریشه‌های روانشناسی، نمایش‌ها، گروه‌درمانی و روش‌های گوناگون گروه‌درمانی نمایشی در کشورهای غربی و انواع نمایش‌درمانی با رویکردهای روانشناختی و روان‌درمانی را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

فصل سوم، انواع بازی‌های نمایشی با رویکرد درمانی شامل انواع گونه‌های نمایشی برای گروه‌های مختلف سنی را به خواننده‌اش معرفی می‌کند.

فصل چهارم کتاب نیز «نمایش‌درمانی راهی برای آزادسازی ذهن»، انواع مهارت‌هایی را که نمایش‌درمانی به دست می‌دهد تا آدمی در پرورش و کنترل شخصیت‌های فردی و اجتماعی خود به کار بندد، بررسی می‌کند.

در فصل پنجم کتاب امرایی، انواع درمان مراجع‌محور، خودپنداره و همچنین انواع نمایش‌درمانی‌های تیمی و گروهی را مورد توجه قرار می‌دهد و در آخرین فصل یعنی فصل ششم، شناخت انواع اختلالات روانی و روش‌های نمایش‌درمانی برای درمان آنها به مخاطب کتاب عرضه می‌شود.

این کتاب، با بخش ویژه واژگان شامل موضوع‌نما، نام‌نما، منابع و دیگر آثار نویسنده به پایان می‌رسد.

امرایی در کتاب‌های پیشین خود نیز تألیفاتی در مضمون‌های ارتباط نمایش با درمان داشته است که در بین آنها می‌توان ۴ عنوان کتاب را زیر عنوان‌های مرتبط با نمایش‌درمانی برشمرد که از جمله آن‌ها «نمایش‌درمانی در مسیر تکامل»، «ده قدم با نمایش درمانی»، «نمایش درمانی و تئوری شخصیت» و «نمایش درمانی و تئوری نقش» هستند.

کتاب «نمایش‌درمانی راهی برای آزادسازی ذهن» در چاپ ششم در ۱۱۰۰ نسخه و با موضوع تخصصی دراماتراپی در شش فصل با قیمت ۳۲۰ هزار تومان منتشر شده است.