تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3763264
شناسه : 3763264
تاریخ :
آتش‌ دوباره به جان ارتفاعات زاگرس افتاد اقتصاد ایران: فرماندار گیلانغرب گفت: آتش سوزی ارتفاعات مشجر «تولک و انجیر درمیان» از توابع بخش گواور این شهرستان را فرا گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرنا: فرماندار گیلانغرب گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات مشجر «تولک و انجیر درمیان» از توابع بخش گواور این شهرستان را فرا گرفته است.

علیرضا نظری افزود: این آتش سوزی در ارتفاعات بسیارسخت گذر تولک و انجیر درمیان از توابع بخش گواور به دلیل سرایت از حمیل از ۲ روز قبل آغاز شده که در ۲ مرحله مهار شده اما به دلیل صعب‌العبور بودن نیازمند بالگرد آب پاش برای مهار کامل است.

وی اظهار کرد: در محدوده دچار حریق دستگاه ها و عوامل امدادی محیط زیست و منابع طبیعی و گروه های مردمی دوستدار طبیعت با دمنده به منظور مهار آتش سوزی حضوری فعال دارند.

فرماندار گیلانعرب گفت: درخواست بالگرد آب پاش به مدیریت بحران استانداری و منابع طبیعی استان ارسال شده ولی نیروها هم اکنون با تمام توان پای کارند چون منطقه دارای شیب است با مهار آتش و افتاد کنده دارای حریق مناطق دیگر دچار آتش سوزی می شود.

از ابتدای وقوع آتش سوزی ها طی امسال در شهرستان گیلانغرب بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع و جنگل ها و ۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

شهرستان 72 هزار نفری گیلانغرب در غرب کرمانشاه ۲۰۵ هزار هکتار عرصه طبیعی دارد که ۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

این شهرستان ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی داردد.

پ