تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763221
شناسه : 3763221
تاریخ :
وعده حمایت‌های بیشتر از کی‌یف در شورای ناتو-اوکراین اقتصاد ایران: در نشست شورای ناتو-اوکراین که به درخواست کی‌یف برگزار شد شرکت کنندگان تاکید کردند که کمک‌های نظامی به اوکراین را افزایش می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، در نشست شورای ناتو-اوکراین که امروز ( چهارشنبه) برگزار شد به اوکراین وعده حمایت های بیشتر در دفاع از روسیه داده شد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در پی این مذاکرات گفت: پس از حمله اخیر روسیه، متفقین امروز مجدداً تأکید کردند که کمک‌های نظامی خود را به اوکراین افزایش می‌دهند. اوکراین باید همچنان تجهیزات و مهمات مورد نیاز خود را برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه دریافت کند کند. وی افزود: در اینجا این مسئله مطرح است که این کشور بتواند در جنگ زنده بماند.

این نشست بعد از ظهر چهارشنبه در سطح سفیران و به درخواست اوکراین توسط استولتنبرگ برگزار شد. رستم عمروف، وزیر دفاع اوکراین هم از طریق لینک ویدیویی به متحدان در مورد فوری ترین نیازهای نظامی نیروهای مسلح خود اطلاع داد.

به گفته دیپلمات ها، موضوعات مورد بحث همچنین آخرین حملات هوایی روسیه، وضعیت میدان نبرد در دونباس و اهداف عملیات اوکراین در منطقه کورسک روسیه بود. وزیر دفاع اوکراین همچنین از متحدان به خاطر کمک‌های وعده داده شده اخیر و تهیه جت‌های جنگنده F-16 که هم‌اکنون در حال استفاده هستند، تشکر کرد.

در ابتدا هیچ اطلاعاتی در مورد وعده های احتمالی کمک ملموس جدید وجود نداشت. دیپلمات ها گفتند که برخی از شرکت کنندگان در این نشست خواستار برداشتن همه محدودیت ها در استفاده از سلاح های غربی علیه روسیه از طرف اوکراین شدند. همچنین در این نشست تاکید شد که حق دفاع از خود برای اوکراین شامل حملات در داخل روسیه نیز می شود.

شورای ناتو و اوکراین برای اولین بار سال گذشته در اجلاس سران ناتو در لیتوانی در سطح سران کشورها و دولت ها تشکیل جلسه داد. کمیته جدید برای تبادل در شرایط بحرانی ایجاد شد. همچنین این شورا باید همکاری نزدیک‌تری را تا زمانی که شرایط برای پیوستن اوکراین به ناتو فراهم شود، ایجاد کند. از جمله این موارد، پایان دادن به جنگ روسیه و اصلاحات در اوکراین است.

کشورهای عضو ناتو همچنین حملات هوایی اخیر روسیه به اوکراین را به شدت محکوم کرده اند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ایکس نوشت که متحدان این اقدام را یک "تشدید تنش" از سوی مسکو می دانند. هم زمان استولتنبرگ از متفقین درخواست کرد که از حمایت خود از کی یف دست نکشند. وی در این باره گفت: ما باید به ارائه تجهیزات و مهمات اوکراین برای دفاع از خود ادامه دهیم.

"استولتنبرگ" همچنین تأکید کرد: اوکراین هر روز به رهگیری موشک‌های روسی ادامه می‌دهد و از این طریق جان‌های بی‌شماری را نجات می‌دهد. وی افزود: برای این کار این کشور به منابع و حمایت بیشتری نیاز دارد. متحدان اوکراین هم تأیید کردند که در حال افزایش کمک های نظامی خود به این کشور هستند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به درخواست اوکراین جلسه شورای ناتو-اوکراین را تشکیل داد.

انتهای پیام/