تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3763189
شناسه : 3763189
تاریخ :
استقبال نخست‌وزیر لبنان از تمدید ماموریت نیروهای یونیفل اقتصاد ایران: نخست‌وزیر لبنان از تمدید ماموریت موقت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان استقبال کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید یک‌ساله ماموریت موقت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد (یونیفل) در لبنان قدردانی کرد.

میقاتی این تصمیم را درراستای منافع والای لبنان دانست و گفت: تمدید ماموریت نیروهای یونیفل امری ضروری برای حفاظت از ثبات در جنوب لبنان است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد: لبنان به همکاری مستحکم با یونیفل برای رویارویی با چالش‌ها و تهدیدهایی که در برابر برقراری ثبات در مناطق جنوب وجود دارد متعهد است. همچنین ما بار دیگر تعهد خود نسبت به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط و در راس آن‌ها قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اعلام می‌داریم.

کمی پیش‌تر رسانه‌های خبری گزارش دادند که شورای امنیت سازمان ملل متحد تصمیم جدیدی را در خصوص نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به یونیفل در لبنان اتخاذ کرده است.

بر این اساس اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا، ماموریت موقت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کردند.