تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3763183
شناسه : 3763183
تاریخ :
سوئد عاملان هتک حرمت به ساحت قرآن کریم را محاکمه می‌کند اقتصاد ایران: دادستان ارشد سوئد در بیانیه‌ ای از محاکمه عاملان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در سال گذشته در این کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، دادستانی سوئد امروز چهارشنبه اعلام کرد که ۲ مرد به دلیل هتک حرمت به قرآن کریم در سال گذشته در ۴ نوبت جداگانه بیرون از یک مسجد و چند مکان‌ عمومی دیگر، به اتهام «تحریک علیه یک گروه قومی یا یک ملیت خاص» محاکمه خواهند شد.

«آنا هانکیو» (Anna Hankkio) دادستان ارشد سوئد در بیانیه‌ ای اعلام کرد که «هر دو مرد به دلیل اظهاراتی که در لحظه ارتکاب این ۴ اقدام داشتند و به دلیل رفتارشان با قرآن به منظور تحقیر مسلمانان، تحت پیگرد قانونی قرار می‌ گیرند.»

دادستان ارشد سوئد گفت که مدارک علیه این دو پناهجوی عراقی به نام‌ های سلوان مومیکا و سلوان نجم، عمدتاً از تصاویر ضبط شده جمع‌ آوری شده اند.

تکرار رفتار شنیع تندروهای اروپایی با قرآن مجید و اسلام در سال گذشته باعث شد که همواره نگاه‌ها به سمت این قاره به ویژه کشورهای شمالی اروپا از قبیل سوئد، هلند و دانمارک جلب شود؛ کشورهایی که در کمتر از ۶ ماه قریب به ۱۰ مورد از این نوع هتاکی‌ ها در خاک آنها صورت گرفت.

نام «مومیکا سلوان» از شهروندان سوئدی که اصلیت عراقی دارد، در سال ۱۴۰۲ همواره به گوش می‌ رسید؛ فردی که از نگاه ناظران، وابستگی وی به تل‌آویو و نیز جنون شهرت باعث تکرار اهانت‌ ها به ساحت مقدس قرآن مجید از سوی او شده‌ بود.