تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3763151
شناسه : 3763151
تاریخ :
پیگیری وزیر رفاه در خصوص عدم واریز یارانه ۱۳ هزار معلول اقتصاد ایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : پرداخت‌نشدن یارانۀ ۱۳هزار معلول را از رئیس سازمان برنامه و رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری کردم و قرار است پس از رایزنی، نتیجه را اطلاع دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سوم شهریورماه 1403 خبری با عنوان " مستمری 13000 مددجوی بهزیستی توسط سازمان هدفمندی قطع شد!" در خبرگزاری تسنیم منتشر شد. علیرضا آنجلاسی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره قطع مستمری 13 هزار نفر از مددجویان گفت: مستمری مددجویان سازمان بهزیستی کشور در سال 1403 و بر اساس قانون بودجه به صورت مستقیم از سوی سازمان هدفمندی به حساب مددجویان واریز می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: بدیهی است بر همین اساس تعداد مستمری‌بگیران بر اساس تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم می‌شود.

وی عنوان کرد:در مرداد ماه نیز مطابق پرداختی تیر ماه، آمار مددجویان تقدیم سازمان هدفمندی شد اما تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه تکافوی پرداخت مستمری را نمی‌کرد. بر همین اساس تعداد مستمری بگیران بر اساس تخصیص صادره از سوی سازمان برنامه و بودجه و نقدینگی سازمان هدفمندی تنظیم و اعلام شد.

حالا با گذشت 4 روز از اتشار این خبر ،احمدی میدری؛ وزیر رفاه با اشاره رایزنی با حمید پورمحمدی؛ رئیس سازمان برنامه در مورد عدم پرداخت یارانه حدود 13 هزار نفر از افراد دارای معلولیت  اعلام کرد: با ایشان صحبت کردم و خواستم با توجه به انتظاری که شکل گرفته، کمک کنند که هرچه زودتر پرداخت انجام شود.

وی تصریح کرد: با آقای قادری؛ رئیس بهزیستی علی‌محمد قادری هم صحبت کردم که با سازمان هدفمندی یارانه‌ها رایزنی کنند و نتیجه آن را اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

 

 

بعد به مزار شهدای 72 تن رفتیم. خانم خبرنگار صدا و سیما سوال کرد با امام و شهدا چه عهدی بستید؟ بلافاصله جواب دادم راه آنها را ادامه دهیم و حافظ آرمانِ استقلال و آزادی باشیم.

میدری در ادامه آورده است: بعد به وزارت رفتم. وزیر سید صولت مرتضوی منتظر ایستاده بود؛ با هم به مزار شهید گمنام رفتیم و فاتحه‌ای خواندیم. وزیر دم درب ورود قرآن را بالای سرم گرفت. قرآن را باز کردم، آیه الهام‌بخش و سنگین بود. مرتضوی گفت: به‌به، چه آیه‌ای و شأن نزول آیه را شرح داد. تسلطش مایه تعجبم شد. معنای آیه این است: «به سرزمین مقدس پای می­­ گذاری، ما تو را انتخاب کردیم، آنچه بر تو وحی می ­شود بشنو (فرمان را اطاعت کن)»

«إِنِّی أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقَدَّسِ طُویً، وَ أَنَا اخْتَرْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِما یُوحی»‏

ایران، این وزارتخانه­ ها و این مسئولیت مقدس است، با خون شهید بهشتی و همراهانش و خون سایر فرزندان ایران تطهیر شده است. 

به همراه صولت مرتضوی به دفتر رفتیم و نیم‌ساعتی صحبت کردیم. او را تا پایین بدرقه کردم و گفتم هر امری داشتید در خدمت خواهم بود. از محبت و بزرگی او شرمنده شدم. 

بعد به دیدن همکاران در ساختمان وزارتخانه رفتم. خیلی‌ها به زیارت رفته بودند. دو ساعتی به اتاق­ها سر زدم و با آنها سلام و علیک کردم. خیلی­ ها آشنا بودند. در آن هشت سال معاونت رفاه، تقریبا با همه معاونت­ ها کار مشترک کرده بودم. وظایف معاونت رفاه به همۀ حوزه‌ها مرتبط است. یکی از نکات جالب دیدن فاطمه ذوالقدر بود. ایشان دختر همکارم در مجلس ششم، سید مصطفی ذوالقدر است. فاطمه ذوالقدر در اتاق کوچکی با سه نفر دیگر همکار بود. در دوره­ ای که من معاون رفاه بودم، ایشان نماینده مجلس (دهم) بودند. به او گفتم یکی از مظلومیت­ های نمایندگان این است که مردم فکر می ­کنند هرکه نماینده شد تا آخر عمر به لحاظ مالی تأمین است. فردی که نمی­ دانست من هم روزی نماینده مجلس بودم، می­ گفت نمایندگان تا آخر عمر می ­خورند. به خانم ذوالقدر گفتم تا آخر عمر می­ خوریم، اما احتمالا کتک!

وزیر رفاه نوشته است: از ساعت 14:30 تا 16:45 با معاون اشتغال و مدیران کل آن معاونت صحبت کردم. به دقت شنیدم و چند کار تعریف شد. فرآیند اعطای تسهیلات و نظارت بر آن‌ها را توضیح دادند و در مورد اختلال فرآیندی نکاتی را مطرح کردند. با سیدعلی روحانی معاون وزیر اقتصاد که از مرکز پژوهش­های مجلس ایشان را می­ شناسم و فرد کارشناس و شریفی است، صحبت کردم. قرار شد با محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغالم جلسه­‌ای داشته باشند تا فرآیند اصلاح شود. 

بیژن رمضانی آمد و اخبار را مرور کرد. خبری از یکی از کانال‌های خبری خواند. گفت پاسخ بدهیم یا نه؟ گفتم تو پیر رسانه­ هستی، هر کاری دوست داشتی انجام بده. من راه خودم را می ­روم. خدا این بار امانت را سبک ­گرداند تا نشکنیم.

وَ وَضَعْنَا عَنْکَ وِزْرَکَ، الَّذِی أَنْقَضَ ظَهْرَکَ. 

مظلومیت را نمی­شود کاری کرد، اما باید با عزت و محکم بود.

وی در پایان نوشته است: عهد بستم که علی‌رغم فشارهای زیاد برای عدول از شایسته‌گزینی و بر هم زدن مسیر حرکت بر اساس اصول کارشناسی و خرد جمعی، شایسته­ گزین باشم و تن به مطالبات برخی برای تقدم بخشیدن سیاست بر تخصص‌گرایی و تجربه ندهم؛ گرچه این مطالبات از روی نیک خواهی باشد. بگذار از منجیق فلک سنگ فتنه ببارد. حال که این متن را می­‌نویسم، دوباره اشعار زیبای سعدی را که سید حسن خوانده بود مرور می­کنم. چقدر زیباست: 

عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی

خلق گویند برو دل به هوای دگری ده 

نکنم خاصه در ایام اتابک دو هوایی

عهد بسته شده است؛ دو هوا نخواهم شد با همیاری پاکان و به امید خدا.»

انتهای پیام