تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3763147
شناسه : 3763147
تاریخ :
پرشتاب ترین خودرو وارداتی در راه است اقتصاد ایران: عصر خودرو- جذابترین خبر واردات خودرو به ایران از سوی آذریوردسال و با عنوان واردات هوندا سیویک Type R اعلام شد و رسما قرار است این لیفت بک اسپرت با شتاب ۵.۴ثانیه در نسخه ساخت ژاپن وارد ایران شود.ذکر این نکته ضروری است که هوندا سیویک تایپR تنها در سایت ژاپن هوندا به تولید می رسد و شرکت واردکننده حتی اگر بخواهد نسخه چینی از این خودرو موجود نیست که وارد کشور کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هوندا سیویک TypeR که آذریوردسال قصد واردات به ایران دارد با کد FL5 بر پایه نسل دوازدهم هوندا سیویک توسعه پیدا کرده است. این سیویک تایپR نخستین سری تایپ R است که از پیشرانه توربو انرژی می گیرد. سیویک تایپR که قرار است به ایران بیاید در سال 2022 رکورد پیست سوزوکا در بین خودروهای دیفرانسیل جلو تمام جهان را کشست و در سال 2023 نیز رکورددار همه خودروهای دیفرانسیل جلو جهان در پیست نوربرگ رینگ شد.

شرکت آذریوردسال، واردکننده محصولات هوندا به ایران که تا کنون نسخه سیتی و HR-V را آماده عرضه در سامانه خودروهای عادی کرده است، پس از کراس اوور های CR-V و ZR-V که برای سامانه جانبازان برنامه ریزی شده اند به سراغ اسپرت ترین خودرو در سبد محصولات هوندا یعنی هوندا سیویک Type R لیفت بک بروند که با وزن خالص 1480 کیلوگرم از پیشرانه 2 لیتری توربو تزریق سوخت مستقیم با حداکثر توان 325 اسب بخار نیرو می گیرد و با گیربکس 6 سرعته دستی ، شتاب 5.4 ثانیه ای را رقم می زند.

سیستم تعلیق این لیفت بک در جلو مستقل مک فرسون و در عقب چند اتصاله است و هر چهار ترمز نیز دیسکی هستند. مصرف سوخت ترکیبی این موشک شهری هوندا حدود 8 لیتر در صد کیلومتر است و تایرهای 265/30ZR آن رینگ های 19 اینچی مشکی مات دارد. استخراج 325 اسب بخار از یک موتور 2 لیتری توربو کار ساده ای نیست که هر خودروسازی از پس آن بر بیاید. هوندا برای این معجزه به K20C1 متوسل شده است. سیویک تایپR جدید چهره آرام تری نسبت به نسل قبل دارد اما پهنای تایرهای میشلن Pilot Sport 4S  در آن افزایش محسوسی نسبت به تایرهای نسل قبلی دارد.

 

 

از مهمترین امکانات هوندا سیویک تایپR وارداتی آذریوردسال برای سامانه جانبازان می توان به چراغ های اتوماتیک، سنسور باران، هشدار نقاط کور، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، هشت بلندگو، سنسور عقب و جلو، انتخاب حالت رانندگی 4گانه، سیستم های ایمنی و کمک راننده هوندا و ... اشاره کرد. صندلی های جلو به سبک خودروهای اسپرت هوندا و تایپR قرمز رنگ هستند و پدال های استیل ضد زنگ نیز از دیگر مشخصه های این خودرو اسپرت است. این خودرو همچنین یک نمایشگر 9 اینچی مرکزی(با اندروید اتو و Apple Carplay) و یک نمایشگر 10 اینچی پشت فرمان دارد.

سیویک تایپR از سال 2011 دیگر به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه نشده بود تا اینکه با معرفی نسخه FL5، این خودرو بعد از 12 سال، سال گذشته بالاخره بار دیگر وارد بازار کشورهای خلیج فارس شد.