تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763141
شناسه : 3763141
تاریخ :
هشدار درباره فاجعه انسانی با ازکار افتادن بیمارستان مرکز غزه اقتصاد ایران: مسئولان بیمارستان شهداء الاقصی در مرکز نوار غزه اعلام کردند که بعد از دستور رژیم اشغالگر برای تخلیه منطقه اطراف این بیمارستان، خطر بزرگی ۱ میلیون مجروح و بیمار و آواره را تهدید می‌کند و از کار افتادن بیمارستان به معنای حکم اعدام آنهاست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه به شکل سیستماتیک در تلاش برای فروپاشی سیستم بهداشتی این باریکه بود، همه بیمارستان‌های غزه از کار افتاده و تنها تعداد محدودی از بیمارستان‌ها توانستند فعال بمانند که آنها هم، قادر به خدمات رسانی موثر به بیماران و مجروحان نیستند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که اشغالگران 162 موسسه بهداشتی را در غزه مورد هدف قرار داده و 34 بیمارستان و 80 مرکز بهداشتی را به طور کامل از کار انداخته‌اند.

تهدید تنها بیمارستان مرکز غزه توسط اشغالگران

ارتش رژیم اشغالگر صبح روز دوشنبه دستور تخلیه میدان مسکونی دیرالبلح در مرکز نوار غزه را داد که بیمارستان شهداء الاقصی در آن واقع شده است. این دستور موجب ترس و وحشت بیماران و آوارگان ساکن در داخل بیمارستان شد.

مصطفی ابوجهلوم، یکی از شهروندان آواره غزه است که از بیش از سه ماه گذشته ترکش بمبی به پای چپش نفوذ کرده و پزشکان نمی‌توانند این ترکش را بیرون بیاورند و باید به خارج از غزه منتقل گردد.

مصطفی ابوجهلوم که در داخل بیمارستان شهداء الاقصی در کنار دیگر آوارگان و بیماران می‌ماند، گفت که این بیمارستان مملو از مجروحان، بیماران و آوارگان است و بعد از دستور تخلیه منطقه دیرالبلح توسط ارتش دشمن صهیونیستی، این بیمارستان به شدت در معرض تهدید قرار گرفته و بسیاری از بیماران و آوارگان مجبور به فرار شدند.

وی افزود: تعداد زیادی از مجروحان و آوارگان فرار کردند و تعدادی هم نتوانستند از بیمارستان خارج شوند. هر اتفاقی که بیفتد، من بیمارستان را ترک نخواهم کرد؛ زیرا از آوارگی مداوم خسته شدم و همین جا می‌مانم تا ببینم خدا چه سرنوشتی برایم رقم می‌زند.

محمد الاخرسی، دیگر شهروند آواره و مجروح غزه در بیمارستان شهداء الاقصی هم درباره وضعیت غم انگیز خودش و سایر مردم غزه گفت: من در اینجا به شدت احساس وحشت و تنهایی می‌کنم. بیشتر مجروحان و آوارگان رفته‌اند و من اصلاً نمی‌دانم باید به کجا بروم.

محمد الاخرسی هفته قبل بر اثر بمباران ارتش صهیونیستی از ناحیه پا دچار شکستگی و عفونت شدید شده و منتظر قرار دادن میله‌های پلاتین برای ترمیم شکستگی استخوان‌هایش است.

هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

آوارگان و مجروحان و همچنین پرسنل پزشکی در بیمارستان شهداء الاقصی می‌گویند که فضای وحشتناکی در داخل و اطراف بیمارستان ایجاد شده و همه در حال فرار هستند.

معتصم صبره، یکی از پرستاران بیمارستان شهدای الاقصی که با وجود اضطراب شدید، به ارائه خدمات پزشکی به بیماران و مجروحان ادامه می‌دهد، درباره شرایطی که در این بیمارستان وجود دارد، اظهار داشت: ما تیم‌های بشردوستانه هستیم و تحت هر شرایطی باید در بیمارستان بمانیم. رسیدگی به مجروحان و بیماران وظیفه ماست و نمی‌توانیم آنها را رها کنیم.

وی افزود: ما اولین دیوار حفاظی در بیمارستان هستیم و اگر از اینجا خارج شویم چه کسی به بیماران و مجروحان رسیدگی خواهد کرد. خارج شدن ما از این بیمارستان، غیر ممکن است و ما همچنان می‌مانیم و به خداوند توکل می‌کنیم تا به ما کمک کند. با وجود همه مشکلاتی که هست، ما همچنان به تلاش برای ادامه ارائه خدمات پزشکی به بیماران و مجروحان ادامه می‌دهیم و آنها مطمئن هستند که ما همانند گذشته در کنارشان می‌مانیم.

احمد الشامی، یکی دیگر از شهروندان آواره غزه که در بیمارستان شهداء الاقصی مانده است، گفت که هیچ جای امنی وجود ندارد و من از اینجا بیرون نمی‌روم و هر اتفاقی که خداوند بخواهد برای ما می‌افتد.

وی افزود: تجارب مختلف نشان داده، دشمن اشغالگر هر کجا را که منطقه امن اعلام کند، به وحشیانه‌ترین شکل ممکن هدف قرار می‌دهد و بنابراین هیچ کجا امن نیست.

از کار افتادن بیمارستان شهداء الاقصی یعنی حکم اعدام 1 میلیون نفر

از طرف دیگر دکتر خلیل الدقران، سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی اعلام کرد که دستور اشغالگران برای تخلیه محیط اطراف بیمارستان، موجب ایجاد وحشت و ترس میان بیماران شده و آنها را وادار به فرار کرده است. در حال حاضر حدود 100 بیمار در بیمارستان مانده‌اند که 8 نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ما 8 نوزاد نارس هم در این بخش داریم.

وی افزود: در سایه از کار افتادن سایر بیمارستان‌های غزه، بیمارستان شهداء الاقصی از معدود بیمارستان‌های فعال است که به حدود 480 بیمار کلیوی، خدمات دیالیز ارائه می‌دهد و این تعداد حدود سه برابر ظرفیت بیمارستان است. از کار انداختن این بیمارستان به معنای مرگ همه بیماران کلیوی و همچنین همه بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و نوزادان نارس است.

دکتر الدقران تصریح کرد: بیمارستان شهداء الاقصی تنها بیمارستان در مرکز نوار غزه بوده و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. این بیمارستان به بیش از یک میلیون نفر که اکثریت آنها آوره هستند، خدمات رسانی می‌کند و علی رغم خطرات زیادی که وجود دارد، تیم‌های پزشکی به ارائه خدمات به بیماران و مجروحان ادامه می‌دهند.

سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی تاکید کرد: آنچه که اکنون اتفاق می‌افتد، در چهارچوب برنامه‌های اشغالگران برای هدف قرار د ادن بیمارستان‌هاست؛ همانند اتفاقی که قبلاً در بیمارستان الشفا و بیمارستان اندونزی و بیمارستان ناصر افتاد. ما از جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای بین المللی می‌خواهیم برای جلوگیری از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، رژیم اشغالگر را تحت فشار قرار دهند.

وی اظهار داشت: اگر رژیم اشغالگر بیمارستان شهداء الاقصی را از کار بیندازد، این به معنای حکم اعدام برای مجروحان، بیماران و آوارگان غزه خواهد بود؛ زیرا دیگر جایی برای رسیدگی به مجروحان و بیماران و ارائه خدمات بهداشتی به یک میلیون نفر در مرکز نوار غزه وجود ندارد.

انتهای پیام/