تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3763136
شناسه : 3763136
تاریخ :
غنی‌تر شدن منابع ایران‌شناسی کتابخانه ملی اقتصاد ایران: کتابخانه ملی ایران قریب به ۲۰۰ عنوان منابع غیرفارسی در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی خریداری کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، این سازمان در راستای عمل به وظیفه «گردآوری، ساماندهی، حفاظت اشاعه منابع منتشرشده در خارج از ایران در حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی به زبان‌های غیرفارسی به ویژه انگلیسی و عربی» با تخصیص بیش از چهار میلیارد ریال تعداد 183 عنوان کتاب غیرفارسی از سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خریداری کرد.

با تشکیل کارگروه تخصصی انتخاب منابع و بازبینی و اصلاح فرآیندهای خرید و سفارش، با توجه به اولویت‌ها و نیازهای پژوهشی تعداد 345 عنوان کتاب جهت خرید انتخاب شد که 183 عنوان آن شامل 160 عنوان کتاب به زبان انگلیسی و 23 عنوان به زبان عربی خریداری شده است.

سالانه کاتالوگ‌ها و فهرست تازه‌های نشر از ناشران و کارگزاران دریافت و در کنار پیشنهادهای خرید منابعی که مراجعان، اعضای هیئت علمی و ادارات کل سازمان ارائه می‌کنند، بررسی شده و با تشکیل کارگروه تخصصی و با توجه به بودجه تخصیص یافته، منابع انتخاب و اولویت‌بندی شده و برای خرید آنها به‌صورت مستقیم از ناشر، کارگزاران تخصصی و یا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اقدام می‌شود.

انتهای پیام/