تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763122
شناسه : 3763122
تاریخ :
حذف نام یک میلیون تگزاسی از لیست رای دهندگان در آمریکا اقتصاد ایران: ایالت تگزاس نام بیش از یک میلیون رای دهنده را از فهرست رای دهندگان خود حذف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات ایالت تگزاس اعلام کردند از زمان انتخابات ریاست جمهوری قبلی در سال 2020، نام بیش از یک میلیون رای دهنده را از فهرست رای دهندگان ثبت نام شده در این ایالت حذف کردند.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد حذف نام این افراد نشان دهنده تلاش برای حفاظت از حق رای دادن و سختگیری در قبال رای گیری غیرقانونی است.

وی افزود: این اصلاحات منجر به حذف نام بیش از یک میلیون فرد فاقد صلاحیت از فهرست رای دهندگان در سه سال گذشته در این ایالت شده است. این افراد شامل افراد غیرشهروند، افراد درگذشته و افرادی است که به ایالت های دیگر رفته‌اند.

ابوت تصریح کرد رای گیری غیرقانونی در تگزاس هرگز تحمل نمی شود و ما به حمایت از حق مسلم مردم تگزاس برای رای دادن و حفاظت از انتخابات خود در برابر رای گیری غیرقانونی ادامه می دهیم.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی فرمانداری، حدود نیمی از رای دهندگانی که از لیست حذف شده اند، درگذشته و یا به ایالت های دیگر رفته اند. حدود 7 هزار نفر غیرشهروند بودند که به طور غیرقانونی ثبت نام کرده بودند و حدود 1900 نفر آنها سابقه رای دادن داشتند و حدود 6 هزار نفر نیز مجرمان محکومی بودند که نمی توانستند رای بدهند. همچنین حدود 463 هزار نفر در لیستی به نام لیست تعلیق جای داشتند که رای دهندگانی بودند که به فرم های تاییدیه درخواستی پاسخ نداده بودند.

این اقدام بخشی از بسته کلی محدودیت های انتخاباتی است که قانون گذاران تگزاس آن را پس از انتخابات سال 2020 تصویب کردند.در آن زمان، ابوت اظهار کرد این قانون رای دادن را آسانتر و تقلب را دشوارتر می کند.

اما منتقدان این طرح معتقدند که این اقدام، رای دهندگان رنگین پوست و رای دهندگانی با ناتوانایی های جسمی را تحت تاثیر قرار می دهد.

تگزاس همانند بسیاری از ایالت های دیگر تحت کنترل جمهوری خواهان، پس از شکست ترامپ برابر بایدن در انتخابات 2020، که شاهد کسب یک رکورد 50 ساله در افزایش آرای پستی و رای گیری زودهنگام بوده، محدودیت های جدیدی برای رای دادن اعمال کرد.                     

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024(15 آبان) برگزار می شود در حالی که  نتایج آخرین نظرسنجی ها، حاکی از برتری هریس بر ترامپ است به طوری که براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه دیکینسون کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان بی سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات ها را بدست آورد.

این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/