تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763082
شناسه : 3763082
تاریخ :
واکنش حماس به اظهارات وزیر خارجه اسرائیل درباره کرانه باختری اقتصاد ایران: حماس به اظهارات جنایتکارانه وزیر خارجه رژیم اسرائیل در مورد کرانه باختری و تبدیل آن به غزه دیگر واکنش شدید نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عملیات طوفان الاقصی و جنگ علیه نوار غزه که وارد یازدهمین ماه خود شده است، علی رغم کشتار، ویرانی و بحران  انسانی، باعث شده است صهیونیست‌های مستأصل و درمانده در این جنگ، یک روز پیشنهاد استفاده از بمب اتمی علیه فلسطینیان بدهند و روز دیگر خواستار اخراج همه فلسطینیان از منطقه کرانه باختری رود اردن شوند.

اسرائیل کاتس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه همزمان با یورش ارتش این رژیم به کرانه باختری که تاکنون بیش از 10 شهید برجای گذشته است، گفت که تل‌آویو باید با تهدید کرانه باختری همانند غزه رفتار کند.

وزیر خارجه اسرائیل خواستار کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری شد و گفت: باید فلسطینیان را از این منطقه اخراج کرد تا تهدیدی متوجه رژیم صهیونیستی نباشد.

این اظهارات کاتس حائز دو نکته است؛ نخست اینکه اذعانی است بر تخریب گسترده و تنبیه جمعی فلسطینیان حتی غیرنظامیان. مسئله دوم، اذعان به این است که رژیم اسرائیل علی رغم تبلیغات و ادعاهای خود، از فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی به شدت نفرت دارد و دست به پاکسازی قومیتی برنامه ریزی شده و هدفمند با حمایت غرب و آمریکا می‌زند.

عزت الرشق، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اظهارات امروز وزیر خارجه رژیم اسرائیل در مورد اخراج فلسطینیان از کرانه باختری واکنش نشان داد و این اظهارات را شدیدا محکوم کرد.

رشق گفت که این اظهارات کاتس، یک فراخوان نژادپرستانه برای گسترش دامنه کشتار و قتل‌عام و پاکسازی قومیتی در حق فلسطینیان بوده و اصراری است بر ادامه نقض قوانین بین‌المللی که خود این مسئله، به وضوح نشان می‌دهد که سران تروریست این رژیم از هرگونه بازخواست و مجازات به سبب جنایات ضدبشری خود مصونیت دارند.

عضو جنبش حماس فلسطین همچنین گفت: جامعه جهانی و سازمان ملل باید برای پایان دادن به حمایت‌های آمریکا از جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی و اتخاذ تدابیر لازم برای محاکمه اسرائیل کاتس، نتانیاهو و سایر سران جنایتکار و تروریست این رژیم در دیوان کیفری بین‌المللی به سبب ارتکاب جنایت و نسل‌کشی علیه ملت بی‌دفاع فلسطین دست به اقدامی فوری بزنند.

اقدامات و پیشنهادهای سرکوب‌گرانه از سوی سران رژیم اسرائیل صرفاً به این اظهارات ختم نمی شود و «آمیخای الیاهو » وزیر میراث رژیم صهیونیستی در ابتدای جنگ غزه، خواستار استفاده از بمب اتم و محو غزه شده بود.

اخیرا نیز ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز خواستار ایجاد کنیسه در داخل مسجد الاقصی شد. این اظهارات صدای خود صهیونیست‌ها را نیز درآورد.

انتهای پیام/