تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3763040
شناسه : 3763040
تاریخ :
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: پیگیری طرح نهضت ملی مسکن درچارچوب برنامه هفتم اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اجرای برنامه هفتم توسعه یک ضرورت و تکلیف است، دستور تهیه آیین‌نامه‌های این برنامه در رابطه با بخش زمین و مسکن را صادر کرد و تهیه این آیین‌نامه‌ها را یکی از اولویت‌های سازمان متبوعش خواند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،ارسلان مالکی در نشست پیگیری آخرین وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور افزود: احکام مرتبط با ماموریت‌های سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه توسعه هفتم قبلا احصا شده است و تهیه آیین‌نامه‌های مربوط به آن باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های آماده‌سازی اراضی شهری و شهرک‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، تصریح‌کرد: در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است.

تأمین زمین برای شهر‌هایی که نیاز به زمین در آنها وجود دارد، پیگیری الحاق اراضی مسکونی در دستور کار، تصویب مکان‌یابی شهرک‌ها و توافق با نهاد‌ها و بخش خصوصی از تاکیدات این جلسه بود.