تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3763035
شناسه : 3763035
تاریخ :
افزایش چشمگیر اخراج پناهجویان از آلمان در سال ۲۰۲۴ اقتصاد ایران: رسانه‌های آلمانی از افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی از این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تعداد اخراج های پناهجویان از آلمان همچنان در حال افزایش است. به گفته وزارت کشور فدرال، تقریباً 9500 نفر در نیمه اول سال 2024 از آلمان اخراج شده‌اند.

این خبر را خبرگزاری آلمان با استناد به پاسخ این وزارتخانه به درخواست حزب چپ در پارلمان منتشر کرده است. بر این اساس در دوره مشابه سال 2023، 7861 اخراج و در کل سال 16430 نفر اخراجی و در سال قبل از آن تقریبا تعداد اخراجی ها 13000 نفر بوده است.

بر این اساس 915 نفر با پاسپورت ترکیه بیشترین گروهی را تشکیل می دادند که در نیمه اول سال اخراج شدند. افراد تحت تاثیر این اخراج ها از گرجستان (839)، مقدونیه شمالی (774)، افغانستان (675)، آلبانی (586) و سوریه (534) بودند. اخراج ها عمدتاً به گرجستان، مقدونیه شمالی، اتریش، آلبانی و صربستان انجام شد. آلمان در حال حاضر پناهجویان را به سوریه و افغانستان اخراج نمی کند. این احتمال از زمان حمله مرگبار با چاقو به یک افسر پلیس در مانهایم در اواخر ماه مه در دولت فدرال آلمان مورد بحث قرار گرفته است.

"کلارا بانگر"، نماینده چپ‌گرا در پارلمان آلمان در این باره گفت که درخواست‌های مکرر برای اخراج بیشتر شده است و این آمارها سال‌ها به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

وی تاکید کرد: پس از حمله تروریستی در زولینگن، بار دیگر درخواست‌های تند برای اخراج‌های بیشتر بلند شد. باید گفت: اخراج ها اقدامی برای پیشگیری از جرم نیست. پیشگیری از جرم ملموس و راهبردهای مددکاری اجتماعی جوانان مورد نیاز است.

وزارت کشور آلمان با توجه به حمله تروریستی اخیر با چاقو از ایالات آلمان خواسته که روند اخراج پناهجویان رد شده را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

اتحادیه پلیس آلمان هم بعد از حمله تروریستی اخیر در این کشور با چاقو خواستار تغییر رویه در شیوه اخراج پناهجویان شده است.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان نیز ایالت ها را در مناقشات بر سر پناهجویان رد شده پاسخگو و مسئول دانست. این مقام آلمانی در این باره گفت: ما قبلاً پایه‌های حقوقی جدید جامعی برای بازگشت های بیشتر ایجاد کرده‌ایم تا افرادی که مجبور به ترک کشور هستند دیگر نتوانند از اخراج خود خودداری کنند. آنچه برای موفقیت بسیار مهم است این است که اختیارات و مقررات جدید به صورت محلی در ایالت های فدرال نیز اجرا شوند.

وی افزود: ایالت ها از هر گونه حمایت دولت فدرال برای این امر برخوردار خواهند بود.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان نیز اخیرا از تصمیمات خود برای تشدید سریع قوانین اسلحه و اخراج های بیشتر پناهندگان بعد از حمله اخیر چاقو در شهر زولینگن که منجر به کشته شدن سه نفر شد، خبر داد.

حمله تروریستی اخیر توسط فردی مسلح به چاقو به شرکت کنندگان در یک جشنواره هنری در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان دست کم 3 کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

24 ساعت بعد از این حمله تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مجله خبری اشپیگل گزارش داد که مظنون یک شهروند سوری 26 ساله است که در سال 2022 به آلمان مهاجرت کرده و در بیله فلد درخواست پناهندگی داده است.

صدراعظم آلمان همچنین در جدیدترین اظهارات خود در واکنش به حمله تروریستی اخیر در کشورش اعلام کرد که می خواهد کنترل های موجود در مرزهای چند کشور همسایه را تا زمانی که ممکن است حفظ کند.

شولتز در مصاحبه‌ای با نشریه "هوت ژورنال" ZDF گفت: این کنترل ها ثابت کرده‌اند که بسیار کارآمد هستند. به همین دلیل است که او می خواهد کنترل های مرزی را تا زمانی که ممکن است ادامه دهد. ما همیشه باید این کار را در چارچوب قوانین اروپا انجام دهیم. اما می‌توانم به شما اطمینان دهم که موفق خواهیم شد.

از اواسط اکتبر سال گذشته در مرزهای لهستان، جمهوری چک و سوئیس و از سپتامبر 2015 در مرز آلمان و اتریش کنترل های مرزی وجود دارد.

انتهای پیام/