تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3763019
شناسه : 3763019
تاریخ :
ایثارگران برای امور درمانی خود به کدام مراکز مراجعه کنند؟ اقتصاد ایران: بعضا ایثارگرانی که راهشان به مراکز درمانی می افتد گله می کنند که مگر ما تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستیم و مگر صفر تا صد هزینه های درمان ما بر عهده بنیاد شهید نیست؟ پس چرا مبلغی از هزینه درمان را باید از جیبمان پرداخت کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بعضا ایثارگرانی که راهشان به مراکز درمانی می افتد گله می کنند که مگر ما تحت پوشش بیمه تکمیلی نیستیم و مگر صفر تا صد هزینه های درمان ما بر عهده بنیاد شهید نیست؟ پس چرا مبلغی از هزینه درمان را باید از جیبمان پرداخت کنیم.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال گفت: بهتر است ایثارگران برای انجام کارهای درمانی به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه دی مراجعه کنند تا روند درمان آنها به صورت رایگان انجام شود.

وی افزود: گاهی ممکن است ایثارگران به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کنند که این مراکز، تعرفه درمانی مصوب را رعایت نکنند و از آنجایی که شرکت بیمه دی طبق ضوابط بیمه مرکزی اقدام به پرداخت هزینه درمانی بیمه شدگان می‌کند، بخشی از هزینه درمانی از جیب ایثارگر پرداخت خواهد شد که نارضایتی‌هایی را در پی خواهد داشت.

عباسپور ادامه داد: مراکز طرف قرارداد این شرکت بیمه به 10 هزار و 700 مرکز می‌رسد و اگر در شهری، کمبود مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه دی باشد، بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت بیمه دی اعلام خواهد کرد که در آن شهر یا استان، مراکز خود را افزایش دهد. بیمه دی برای افزایش مراکز طرف قرارداد خود اعلام آمادگی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 80 درصد هزینه درمان ایثارگران در مراکز طرف قرارداد بیمه دی انجام می‌شود و اگر این عدد به 90 درصد برسد، ایده‌آل خواهد بود.

انتهای پیام/