تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762989
شناسه : 3762989
تاریخ :
۱۸۷ فقره املاک مازاد در کردستان شناسایی شد اقتصاد ایران: سنندج-مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کردستان گفت: کل مجموع املاک مازاد استان کردستان ۱۸۷ فقره بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشیرپناهی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اعلام کرد: این اداره‌کل به‌عنوان دستگاه اجرایی متناظر با وزارت اقتصاد در کردستان با هدف تحقق سیاست‌های مالی و اقتصادی کشور در استان فعالیت دارد و باید بر اجرای قوانین و مقررات نظارت کند.

وی به شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه مالی پرداخت و افزود: تمامی اعتباراتی که در استان وجود دارد و منابع مالی ادارات استان و خزانه استان توسط این اداره‌کل نظارت و پایش می‌شود.

وی تمرکز بر تمامی دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را نیز دیگر اهداف اداره کل اقتصاد و دارایی استان دانست و اضافه کرد: شفاف‌سازی و هوشمندساری منابع مالی دولت و سیاست پرداخت اعتباری در استان مدیریت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان با اشاره به سیاست پرداخت اعتباری اذعان کرد: در راستای صفر شدن رسوب نقدینگی و ارتقای نظام مدیریت نقدینگی سیاست پرداخت اعتباری و پرداخت به ذی نفع نهایی توسط خزانه‌داری کل کشور با همکاری بانک مرکزی راه‌اندازی شده است که باعث ایجاد هماهنگی بین سیاست‌های مالی و پولی و عدم رسوب منابع مالی دولت در حساب دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

مشیرپناهی تصریح کرد: در حوزه درآمدی سه هزار میلیارد تومان مصوب شد وعملکرد استان نسبت به مصوب شش ماهه ۳۸ درصد است.

اعتبارات هزینه‌ای استان ۱,۳۰۰ میلیارد تومان است

وی گفت: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای نیز امسال هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار استان بوده که حدود ۴۰ درصد نسبت به عملکرد مصوب افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کردستان یادآور شد: عملکرد منابع و مصارف استان تاکنون ۱۸ درصد بوده که امسال ۱۰ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان تا پایان مرداد عملکرد استان بوده است.

مشیرپناهی جمع کل اعتبارات مصوب سال گذشته استان را ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده عنوان کرد و گفت: اعتبار تخصیص یافته ۱۵ هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان بوده است.

وی اذعان کرد: نسبت دریافتی به تخصیص ۹۹.۹۶ درصد بوده است.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از چالش‌های کشور

وی به عملکرد در حوزه مدیریت بدهی ومطالبات دولت اشاره کرد و افزود: از چالش‌های کشور پروژه‌های نیمه تمام است و هدف آن بود که دولت بتواند برای پروژه‌های نیمه تمام را هدفگذاری کند.

مشیرپناهی به عملکرد مربوط به مولدسازی و فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولت در استان پرداخت و ادامه داد: مجموع کل املاک مازاد استان ۱۸۷ فقره و کل املاک مازاد ارسال شده به سازمان خصوصی سازی ۱۲۹ مورد و املاک مازاد دارای مصوبه عالی مولدسازی ۸۸ فقره بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کردستان اضافه کرد: تعداد املاک قیمت گذاری شده توسط‌کارشناسان رسمی ۱۶ فقره و تعداد املاک ارزش افزایی و تغییر کاربری داده شده ۴۵ فقره بوده است.

فروش ۵۳ فقره املاک مازاد کردستان در سنوات قبل

وی یادآور شد: تعداد املاک فروش رفته در سنوات قبل در قالب تبصره‌های قوانین بودجه سنواتی ۵۳ فقره به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

مشیرپناهی برآورد ارزش ریالی املاک مازاد استان کردستان را هفت هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: منابع پیش بینی شده در سال‌جاری از محل مولدسازی املاک مازاد استان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

اخذ ۲۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی کردستان از اخذ ۲۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با حجم سرمایه‌گذاری مصوب ۷۴۰ میلیون دلار خبر داد و اعلام کرد: صدور تعداد ۶۷ مجوز بی نام نیز در این استان انجام شده که ۱۹ مورد در بخش جهاد کشاورزی، ۹ مورد در حوزه صمت و ۳۹ مورد در حوزه گردشگری بوده است.

مشیرپناهی به روزرسانی تعداد ۱۵ فرصت سرمایه‌گذاری از طریق عقد قرارداد با شرکت مشاور تخصصی و برگزاری فرصت‌های سازمان در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه‌گذاری را از اقدامات انجام شده اعلام کرد.