تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762980
شناسه : 3762980
تاریخ :
ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت در شهرستان دیر تقویت شود اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دیر گفت: ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت در شهرستان دیر تقویت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر با تقدیر از زحمات رئیس سابق دانشگاه آزاد دیر، اظهار کرد: ایشان از سرمایه‌های ارزشمند شهرستان هستند و انتظار می‌رود از تجارب ارزنده وی استفاده شود.

امام جمعه بندر دیر با تبریک به سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی دیر، افزود: امیدواریم ایشان بتواند گام‌های بلندی در راستای پیشرفت دانشگاه و منویات رهبر فرزانه انقلاب بردارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید مبدا تحولات باشد، ادامه داد: با توجه به همجواری شهرستان دیر با صنایع نیاز است که ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.

حسینی با اشاره به نقش آفرینی دانشگاه در تربیت نیروهای کارآفرین، خلاق، عالم و مدیران فردای جامعه، عنوان کرد: دانشگاه در کنار توجه به علم و دانش باید افرادی مؤمن، متعهد و کارآمد برای نظام اسلامی تربیت کند.

وی یادآور شد: دانشگاه بسترساز پیشرفت جامعه است و وجود یک دانشگاه در منطقه و شهرستان باید بتواند تحول عمیق و ژرف در محیط پیرامون خود ایجاد کند.

ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت در شهرستان دیر تقویت شود

امام جمعه دیر با تاکید بر توجه به ایمان و اخلاق در کنار علم در دانشگاه، افزود: دانشگاه باید نسل جوان و دانشجویانی عالم و دل در گرو کشور پرورش دهد و برای پیشرفت و آبادانی کشور گام‌های بلندی بردارد.

اختصاص ۳۰ هکتار برای آبزی پروری

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر گفت: دوران مدیریتی من پرزحمت و شیرین و پرفراز و نشیب و دوران بی نظیری برای دانشگاه بود.

عبدالعزیز بحرانی افزود: با وجود تحریم و تورم و کمبود بودجه و اعتبارات و امکانات و شیوع کرونا و موارد مترتب بر آن خدا را شاکر هستم که دانشگاه از این مشکلات سربلند بیرون آمد.

وی ادامه داد: مشکلات پیش رو باعث نشد که در امور مختلف دانشگاه و آموزش دانشجویان وقفه‌ای ایجاد شود که مدیون اساتید و کارکنان و دانشجویان هستیم.

بحرانی عنوان کرد: اولین شاخص مدیریتی من تعامل سازنده و همدلانه و هم افزا با دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی شهرستان و استان و فرماندار و امام جمعه بود.

وی با بیان اینکه در دوران مدیریت، فراجناحی و مستقل از اندیشه و نظرات سیاسی عمل کردم، افزود: موفق شدیم دانشگاه آزاد اسلامی دیر را به عنوان الگو در ارتباط و اخلاق مداری معرفی کنیم.

ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت در شهرستان دیر تقویت شود

بحرانی بیان داشت: به کارگیری اعضای علمی جوان و بانوان، ترمیم چارت دانشگاه، اختصاص ۳۰ هکتار زمین از اراضی ملی جهت کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه آبزیان و پرورش میگو، تأسیس مدرسه سما، ساخت مسجد دانشگاه، ارتقا رتبه دانشگاه از ۲۵ به ۲۱ و افزایش نمودار دانشگاه، سوددهی دانشگاه، به روز بودن حقوق کارمندان و اعضای هیأت علمی از جمله عملکرد این سال‌ها بوده است.

وی با اشاره به لزوم راه اندازی واحد سرمایه گذاری و امور اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی دیر، ابراز کرد: دانشگاه باید یک مرکز تجاری سازی داشته باشد.

تلاش برای ارتقا دانشگاه آزاد دیر

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر نیز با تقدیر از حمایت رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان و رئیس سابق دانشگاه آزاد دیر، گفت؛ پرورش فکری بنده و سایر همکاران مرهون تلاش‌های رئیس سابق دانشگاه است که برای ما پدری دلسوز هستند که از ایشان درخواست داریم همچنان در این مسیر یاری گر ما باشند.

ارتباط و تعامل بین دانشگاه و صنعت در شهرستان دیر تقویت شود

حبیبه فخرایی افزود: امیدوارم با همکاری و همراهی مسئولان شهرستان بتوانم مثمر ثمر باشم و به هم افزایی مجموعه کمک کنم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای بهبود جایگاه و ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی دیر به کار خواهم گرفت.

در این آئین از خدمات ۱۴ ساله عبدالعزیز بحرانی تجلیل و حبیبه فخرایی به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندر دیر معرفی شد.