تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762912
شناسه : 3762912
تاریخ :
بهره‌برداری از ۲۲۲۴ پروژه طی هفته دولت در خوزستان اقتصاد ایران: اهواز - استاندار خوزستان گفت: تعداد ۲۲۲۴ پروژه در استان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه‌شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به رویداد بزرگ اربعین حسینی گفت: از کلیه موکب‌داران، خادمان، مسئولان و مردم استان و همچنین مسئولان و مردم عراق قدردانی می‌کنم. امسال اربعین بی نظیری داشتیم و به لحاظ پذیرایی، اسکان، حمل و نقل، خدمات و… سنگ تمام گذاشتند و برای زوار اتباع خارجی نیز به همین منوال خدمات ارائه شد.

وی افزود: همه دست‌اندرکاران مختلف در هلال احمر، گمرک، اورژانس، بیمارستان‌ها، نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی و همچنین سایر دستگاه‌ها برای موضوع اربعین دست به دست هم دادند و حدود ۲ میلیون تردد رفت و برگشت و در واقع معادل یک میلیون زائر اربعین از مرزهای خوزستان داشتیم.

حسینی محراب ادامه داد: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم. این ۲ شخصیت در بدو انقلاب خدمات زیادی داشتند و در این ایام با این شهدای بزرگوار و همچنین شهید رئیسی عزیز که امروز نیز مقام معظم رهبری از ایشان در کنار امیرکبیر به نیکی یاد کردند تجدید میثاق می‌کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: به مناسبت هفته دولت تعداد ۲ هزار و ۲۲۴ پروژه در استان آماده بهره برداری است که ۱۳۶ پروژه از این تعداد از منابع ملی، یک هزار و ۸۲۴ طرح از اعتبارات استانی و ۲۲۴ پروژه نیز به بخش خصوصی مربوط می‌شود.

وی افزود: با توجه به خط مشی عدالت محوری شهید رئیسی اعتبارات عوارض آلایندگی بر اساس جمعیت در مناطق مختلف شهری و روستایی، میزان محرومیت و در معرض آلایندگی بودن توزیع شد که در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار داده شد. بسیاری از پروژه‌ها در زمینه آسفالت، بهسازی و زیرساخت شهر و روستا اجرا شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در مرحله بعد باید در زمینه اشتغال، کارآفرینی و خوشه‌های صنعتی سرمایه‌گذاری کنیم. در زمینه‌های کشاورزی، شیلات بسته بندی و صنایع تبدیلی، کسب و کارهای خانگی و شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد و با مقداری آموزش شاهد رونق اشتغال خواهیم بود.

حسینی محراب عنوان کرد: در طول سه سال اخیر تعداد ۱۸۵ هزار اشتغال خانگی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ داشتیم که از طریق پرداختی‌های بیمه این میزان از اشتغال قابل راستی آزمایی است.

استاندار خوزستان یادآور شد: مشکل کارخانه نیشکر هفت تپه برای سال‌های طولانی تبدیل به یکی از معضلات استان شده بود و با تدبیر شهید رئیسی و همچنین با کمک معاون اول وقت رئیس‌جمهور با ادغام آن با شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان این واحد تولیدی خوشبختانه امروز به سوددهی رسیده است.

حسینی محراب ادامه داد: احیا و بازگرداندن ظرفیت کامل چرخه تولیدی واحدهای راکد و نیمه راکد با همت مدیران بانک‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در دستور کار قرار دارد.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌ها را توسعه صنایع پایین دستی خواند و گفت: پتروشیمی‌ها نباید خام فروشی کنند و باید با تولیدات با ارزش افزوده به چرخه تولید و اشتغال استان کمک کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از مجموع پروژه‌های هفته دولت ۱۶۵ پروژه نفتی در غرب و شرق کارون و ۹۲ پروژه در حوزه راهسازی افتتاح می‌شوند.

بهره مندی ۱۵۵۰ روستا از آب شرب پایدار

وی افزود: با قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسته شده یک هزار و ۵۵۰ روستا تا پایان سال از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

حسینی محراب بیان کرد: فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد انجام شده بود اما ظرف سه سال اخیر پیشرفت کار به ۶۲ درصد رسیده است و عمده نقاط بحرانی اهواز ساماندهی شده است.

وی افزود: طرح‌های آب غدیر، کوثر و فدک پیشرفت خوبی داشته‌اند و تنش آبی در تابستان در بسیاری از نقاط برطرف شده است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بسیاری از محصولات استراتژیک مانند گندم و ذرت کشاورزی خوزستان رتبه‌های اول و دوم را دارد. طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز در دستور کار قرار دارد و انشاالله با پیگیری نمایندگان مجلس موانع آن برطرف شود.

حسینی محراب بیان کرد: طرح زراعت چوب نیز برای ۳۰۰ هزار هکتار در حال اجرا است که به دنبال آن صنایع و کارگاه‌های تولیدات چوبی راه‌اندازی خواهد شد و در کنار آن از دست اندازی به جنگل‌های بلوط استان پیشگیری شده و این منابع طبیعی ارزشمند بهتر صیانت خواهد شد.

استاندار خوزستان در خصوص تأمین آب کشاورزی توضیح داد: ما همواره دغدغه کشت را داریم در حوضه‌های کرخه و مارون مشکلاتی برای تأمین آب داریم اگرچه امسال در کرخه این مشکلات کمتر است؛ با کشاورزان صحبت کردیم که الگوی کشت در حد سه هکتار شلتوک برای هر کشاورز در نظر گرفته شود. در حوضه کارون نیز خوشبختانه الگوی کشت رعایت شد و امیدواریم با صرفه‌جویی مردم شاهد مشکل خاصی نباشیم.

وی گفت: هفته دولت در واقع هفته بیعت ما مسئولان با مردم و شهدای گرانقدر است.