تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3762907
شناسه : 3762907
تاریخ :
هوش مصنوعی جمنای از جلسات گوگل‌میت یادداشت‌برداری می‌کند اقتصاد ایران: با قابلیت یادداشت‌برداری هوش مصنوعی در گوگل میت، دیگر هیچ نکته‌ی مهمی را در جلسات آنلاین از دست نخواهید داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل قابلیت هوش مصنوعی جدیدی برای سرویس محبوب ویدیوکنفرانس خود یعنی گوگل میت معرفی کرد. این ویژگی که با عنوان Take notes for me شناخته می‌شود، از امروز برای مشترکین سرویس Google Workspace با افزونه‌های Gemini Enterprise ،Gemini Education Premium یا AI Meetings & Messaging دردسترس قرار می‌گیرد.

ویژگی یادداشت‌برداری با هوش مصنوعی عملکردی شبیه ابزار رونوشت خودکار گوگل میت دارد، با این تفاوت که به‌جای رونوشت کامل صحبت‌های تمام افراد، به خلاصه‌سازی مباحث مطرح‌شده در جلسه می‌پردازد. گوگل برای اولین‌بار در کنفرانس Cloud Next 2023 از این قابلیت رونمایی کرد.

متأسفانه درحال‌حاضر، این ویژگی فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، اما ظاهراً می‌تواند استرس ناشی‌از جا ماندن از جلسات مهم را کاهش دهد. ویژگی Take notes for me به‌صورت خودکار یادداشت‌ها را در سند گوگل داکز ثبت و پس از اتمام جلسه، فایل مذکور را به‌عنوان پیوست به رویداد تقویم اضافه می‌کند تا بتوانید در آینده به آن مراجعه کنید. قابلیت جدید همچنین سند گوگل داکز ایجادشده را برای برگزارکننده‌ی جلسه و هر فرد دیگری که این ویژگی را فعال کرده است ارسال می‌کند.

یادداشت برداری با هوش مصنوعی در گوگل میت
Google

گوگل می‌گوید ویژگی یادداشت‌برداری هوش مصنوعی در گوگل میت، خلاصه‌ای از مباحث رد و بدل‌شده در زمان غیبت شما در جلسه را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ بنابراین هنگامی که موفق به پیوستن به جلسه می‌شوید، به سرعت از مباحث جامانده مطلع خواهید شد و دیگر نیازی نیست کسی نگران تکرار صحبت‌های خود باشد.

اگر به‌طور همزمان از ابزار ضبط و رونوشت خودکار گوگل میت استفاده می‌کنید، لینک‌های مربوط‌به این فایل‌ها نیز در همان سند گوگل داکز حاوی یادداشت‌های جلسه گنجانده خواهد شد.

مقالات مرتبط:
  • قابلیت کاربردی تصویر-در-تصویر به گوگل‌میت دسکتاپ اضافه می‌شود
  • سرویس تماس تصویری گوگل‌میت احتمالا به‌زودی از دو دوربین و دو نمایشگر پشتیبانی می‌کند

یادداشت‌برداری هوش مصنوعی گوگل میت همچنین ابزاری کارآمد برای افرادی است که نمی‌توانند به‌طور همزمان هم گفت‌وگوها را بشنوند و هم یادداشت‌برداری کنند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد در طول جلسات تمرکز بیشتری داشته باشند.

گوگل انتظار دارد تا تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۲۰ شهریور ۱۴۰۳)، قابلیت Take notes for me را برای تمامی مشترکین سرویس Google Workspace منتشر کند؛ اما تضمینی برای میزان دقت این ابزار جدید در گوگل میت وجود ندارد.