تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3762893
شناسه : 3762893
تاریخ :
اولین مدل بی‌وای‌دی با سیستم رانندگی هوشمند هواوی در راه است اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت هوآوی اعلام کرد، بی‌وای‌دی، غول خودروهای برقی چینی با هواوی قراردادی امضا کرده است تا از سیستم رانندگی خودکار پیشرفته این شرکت فناوری چینی در خودروهای الکتریکی آفرود فانگ چنگ بائو خود استفاده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شاسی بلند بائو 8 اولین مدل بی‌وای‌دی خواهد بود که از سیستم رانندگی هوشمند Qiankun هواوی استفاده خواهد کرد و اواخر امسال به فروش می‌رسد.

این همکاری به دنبال تلاش‌های بی‌وای‌دی برای ارتقاء سطح بالاست زیرا هدف آن افزایش فروش مارک‌های پریمیوم دنزا، فانگ چنگ بائو و یانگ وانگ برای بهبود سودآوری است. داده‌های انجمن خودروسازان چین نشان داد که این سه برند تنها 5 درصد از کل فروش آن را در نیمه اول به خود اختصاص دادند.

استفاده از فناوری هوآوی همچنین فشار بر قهرمان چینی خودروهای برقی برای رقابت در تقویت رانندگی هوشمند با توسعه داخلی را نشان می‌دهد.

بی‌وای‌دی به دلیل به اصطلاح راهبرد یکپارچه سازی خود با ساخت قطعات کلیدی مانند باتری، با مزیت هزینه قابل‌توجهی بر بازار خودروهای برقی تسلط یافته است.

این شرکت از سال گذشته با استخدام هزاران مهندس در توسعه سیستم پیشرفته کمک راننده خود، سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. هنوز هم برای چنین ویژگی‌های هوشمندی در مدل‌های سطح بالا، از جمله استفاده در خودروهای دنزا، به تامین‌کنندگان خارجی متکی است.

رویترز گزارش کرد که همکاری با هواوی همچنین نشان دهنده حضور رو به رشد شرکت فناوری چینی در بخش خودروهای الکتریکی به عنوان تامین‌کننده اصلی سیستم‌های کمک راننده(Adas) است. آئودی فولکس واگن همچنین از سیستم‌های کمک راننده هوآوی در خودروهای الکتریکی خود برای بازار چین استفاده خواهد کرد.