تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762885
شناسه : 3762885
تاریخ :
برگزاری سوگواره بین المللی میراث مراثی در شیراز اقتصاد ایران: شیراز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: سوگواره بین المللی میراث مراثی در شیراز برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد ثابت اقلیدی در جلسه هماهنگی سوگواره بین المللی میراث مراثی، به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و آئینی در توسعه گردشگری تاکید کرد و افزود: سوگواره بین المللی میراث مراثی یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است که در شیراز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: این جشنواره نیمه دوم آبان ماه در شیراز برگزار می‌گردد و طبق برنامه ریزی ها قبل از برگزاری آن یک سری پیش رویدادها، کارگاه‌های تخصصی و همایش‌ها با موضوع میراث فرهنگی (ملموس و ناملموس همچنین صنایع دستی) در سطح استان اجرا می‌گردد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: این رویداد بین المللی در واقع نمایشی از آئین‌های سوگواری مربوط به آثار ملموس و ناملموس استان، ایران و کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان و یک کشور از قاره آفریقا و یک کشور عربی است.

او گفت: برگزاری رویدادهایی از این دست نه تنها به معرفی میراث فرهنگی کمک می‌کند بلکه بازاری برای توسعه گردشگری و صنایع دستی هم ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها مدت زمان برگزاری این سوگواره ۴ شب می‌باشد و هر شب ۶ اجرا انجام می‌شود گفت: در حال حاضر ۲۴ گروه ملی آئینی از استان‌های خراسان، هرمزگان، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، مازندران و یزد در این مراسم حضور دارند و به‌اجرا برنامه می‌پردازند.

ثابت اقلیدی در ادامه از برپایی بازارچه صنایع دستی در این ایام خبر داد و گفت: در این بازارچه صنایع دستی هنرهای مرتب با آئین‌های عاشورایی و مذهبی در معرفی و عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزهای انجام شده همزمان با افتتاح این سوگواره نمایشگاه عکس عاشورایی هم در مسجد وکیل شیراز گشایش می‌یابد که در این نمایشگاه ۲۶ اثر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ابراز امیدواری کرد که با این رویداد استان فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) به یکی از مقاصد گردشگر پذیر رویدادهای آئینی و مذهبی تبدیل خواهد شد.

ثابت اقلیدی گفت: این رویداد بین‌المللی با حمایت‌های معاونت میراث فرهنگی کشور، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز همچنین دیگر ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود.