تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3762883
شناسه : 3762883
تاریخ :
توسعه همکاری‌ با دستگاه‌های مختلف در دستور کار نیروهای مسلح است اقتصاد ایران: معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نگاه نیروهای مسلح، توسعه همکاری همه‌جانبه با همه بخش‌هاست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح به همراه معاونین عتف سازمان‌های نیروهای مسلح به‌منظور تقویت و توسعه همکاری‌های ملی و دفاعی با مجموعه دولت، به دیدار «حسین افشین» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری رفتند.

سردار مهدی‌نژاد نوری در این نشست ضمن تبریک انتصاب معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور بر ضرورت توسعه فناوری به‌عنوان یک مؤلفه مهم اقتدار و توانمندی تأکید کرد.

وی افزود: دانش و فناوری به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت، حائز اهمیت است و ناظر به ضرورت‌های کشور، تأکیدات رهبر معظم انقلاب و اهمیت توانمندی رویارویی با مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، سطح نیاز ما به دانش و فناوری بالاست و به حداکثر استفاده از ظرفیت‌های علم و فناوری نیاز داریم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: می‌توانیم با تجمیع منابع، یکپارچگی ظرفیت‌ها و نیازها با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی، نیروی انسانی متخصص و توانمند در مسیر توسعه فناوری‌های روز حرکت کنیم.

سردار مهدی‌نژاد با بیان اینکه از گذشته با معاونت علمی توافق‌های خوبی شد تا بتوانیم در مسیر توسعه فناوری حرکت کنیم، گفت: به دنبال انحصار نیستیم و از اینکه بخش‌های دیگر وارد میدان شوند و همکاری کنند، استقبال می‌کنیم و نگاه نیروهای مسلح، توسعه همکاری همه‌جانبه با همه بخش‌هاست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور هم در این نشست به آمادگی معاونت علمی برای توسعه و پیشبرد طرح‌های اقتدارآفرین و فناورانه با همکاری نیروهای مسلح اشاره کرد.

«افشین» ادامه داد: برای تحقق اقتدار ملی، باید حاکمیت و دولت از توسعه فناوری‌ها در بخش دفاعی کشور هرچند اقتصادی نباشند، حمایت کنند؛ زیرا سرریز فناوری‌های بخش دفاعی نیز به تکامل زنجیره ارزش، توسعه بازار و اقتصاد بخش دانش‌بنیان و خصوصی کمک خواهد کرد.

وی نیروی انسانی خلاق، بازار و بنگاه را سه لازمه توسعه محصول و اقتصاد دانست و افزود: توسعه اقتصاد نیازمند دولت حمایتگر و بیمه‌گر است و نیروهای مسلح در ایجاد بازار و حمایت از اقتصاد بخش خصوصی و مردمی، می‌تواند نقشی راهبردی ایفا کند؛ لازم است که مردم به این باور برسند که نیروهای مسلح حامی اقتصاد آن‌هاست و معاونت علمی آمادگی کامل دارد تا از سرریزشدن فناوری‌ها و زیرساخت‌های بخش دفاعی و عرضه این فناوری‌ها به بخش مهندسی و تجاری، حمایت و همکاری کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهور با تأکید بر عزم جدی معاونت علمی برای اجرای موافقت‌نامه‌ها با نیروهای مسلح به‌منظور توسعه طرح‌های فناورانه، تحقق این مهم را با ایجاد یک پنجره واحد مسیر اجرای توافق‌نامه‌ها و پیشبرد همکاری‌ها اثرگذار و راهگشا دانست.

افشین دانشگاه امام حسین (ع) را یکی از دانشگاه‌های حائز رتبه بالا در همکاری‌ها و حمایت‌ها برشمرد و گفت: انتظار داریم که این دانشگاه توانمند، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های را در اختیار دیگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و فعالان فناور در مسیر اقتصادی شدن فناوری‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها قرار دهد.

در ادامه این نشست، ضمن ارائه گزارشی از توافق‌نامه‌های جاری و خاتمه‌یافته معاونت علمی و نیروهای مسلح، زمینه توافقات و همکاری‌های آینده در موضوعات پیشران و فناورانه بررسی شد.