تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762872
شناسه : 3762872
تاریخ :
ارائه ۹۷ هزار خدمت به زائران اربعین توسط هلال احمر خراسان جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مسئول پایگاه درمانی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در کاظمین گفتدر اربعین ۹۷ هزار و ۶۵۴ خدمت پزشکی و پیراپزشکی در درمانگاه‌های هلال احمر در شهر کاظمین به زائران اربعین ارائه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضا لطیفی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اربعین امسال مانند سال گذشته دو درمانگاه در شارع صاحب الزمان (عج) و شارع امام علی (ع) کاظمین توسط این جمعیت مستقر شده و به زائران اربعین خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی افزود: انجام ۷۹۱ مورد تست قند خون، ۲۰۲ مورد نوار قلب، هزار و ۶۷۴ مورد سرم تراپی، مراجعه ۸ هزار و ۳۷۸ مورد گرمازدگی و انجام ۷ هزار و ۲۸۶ مورد تزریقات از جمله خدمات ارائه شده در زمینه پیراپزشکی بوده است.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی از ویزیت ۳۲ هزار و ۶۹۵ بیمار در درمانگاه‌های مستقر شهر کاظمین خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۵ هزار و ۳۶۰ نفر از پزشک عمومی و ۵ هزار و ۱۹۳ نفر هم در بخش داخلی خدمت گرفته‌اند.

لطیفی یادآور شد: ۱۰۰ پزشک، پرستار و کادر درمان از خراسان جنوبی در قالب تیم‌های هلال احمر به صورت هوایی و زمینی از ۲۲ مردادماه اعزام شدند و کار خدمات رسانی آنها از ۲۵ مردادماه در کاظمین آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: اربعین امسال برای دومین سال مدیریت درمانگاه‌ها و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در شهر کاظمین برعهده جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی قرار گرفته است و آمادگی کامل برای خدمات رسانی به زائران وجود دارد.

لطیفی گفت: همچنین بیش از ۳۵۰ نفر از خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن، دارو و پانسمان از این خدمات بهره برده‌اند.

مسئول بهداشت و درمان کاظمین در عملیات بهداشتی درمانی اربعین حسینی یادآور شد: تعداد ۱۵ انتقالی توسط آمبولانس‌های جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مستقر در کاظمین انجام شده که ۴ انتقالی به مرز و مابقی در داخل شهر کاظمین به بیمارستان بوده است.