تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3762865
شناسه : 3762865
تاریخ :
۱۹۷ هزار زائر غیر ایرانی هنوز به کشور بازنگشته‌اند اقتصاد ایران: مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به اینکه تا پایان روز گذشته، ۲۴۷ هزار زائر کماکان در کشور عراق حضور دارند، گفت: براساس آمار ۱۹۷ هزار زائر غیر ایرانی هنوز به کشور بازنگشته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایمان محرابی‌نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین از مرزهای شش‌گانه کشور را تشریح کرد و گفت: از ابتدای طرح اربعین، روز ۱۶ مردادماه تا پایان روز گذشته (سه‌شنبه، هفتم شهریورماه) سه میلیون و ۳۳۶ هزار و ۳۳۰ نفر زائر از مرزهای زمینی کشور خارج شدند و ۳ و ۸۹ هزار و ۵۵۸ نفر از مرزهای زمینی به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: در خصوص آمار میزان خروج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش و در مسیر ورود به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا بدین لحظه ۷ درصد کاهش، تردد زمینی گزارش شده است.

مسؤول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: در مسیر ورود به کشور ۹۵ درصد زائران ایرانی و ۵ درصد غیر ایرانی بودند که به ترتیب ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۱۴۱ نفر زائر ایرانی و ۵۵۰ هزار و ۴۱۷ هزار نفر نیز زائر غیر ایرانی به کشور بازگشتند و زائران اتباع به ترتیب مرزهای شلمچه، مهران، چذابه، باشماق، تمرچین و خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران یکی از مهم‌ترین مرزها در ایام اربعین به شمار می‌رود، افزود: تا پایان روز گذشته ۱۱۶ هزار زائر وارد کشور شدند که ۵۰ درصد زائران ایرانی برای ورود به کشور مرز مهران را انتخاب کردند و پس‌از آن مرز شلمچه ۲۶ درصد، خسروی ۱۴ درصد، چذابه ۸ درصد، باشماق و تمرچین هر کدام با سهم یک درصدی در انتخاب‌های بعدی زائرین قرار گرفته است.

‌محرابی‌نیا در پایان گفت: تا پایان روز گذشته، ۲۴۷ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی کماکان در کشور عراق حضور دارد که بر اساس آخرین آمار ۱۹۷ هزار زائر اتباع هستند که تا پایان ماه صفر، سفر زیارتی آنها همچنان ادامه خواهد داشت.