تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762847
شناسه : 3762847
تاریخ :
شهیدان «رجایی و باهنر» اسوه‌ ولایتمداری و خدمت بودند اقتصاد ایران: رشت- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت شهیدان «رجایی و باهنر» با صدور بیانیه ای این شهیدان را اسوه ولایتمداری و خدمت به نظام و ملت ایران توصیف کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در آستانه فرارسیدن هشتم شهریور ماه سالروز شهادت شهیدان «رجایی و باهنر» با صدور بیانیه‌ای این شهدا را اسوه ولایتمداری، خدمت و ایثار به نظام و ملت ایران توصیف کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی در طول چهل و پنج سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی شاهد توطئه‌ها، فتنه‌ها، جنایات و ترورهای بی‌شماری از سوی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جهانخوار و ایادی داخلی آن بوده است.

هشتم شهریور یادآور یکی از فجیع‌ترین و حزن‌انگیزترین جنایات و اقدامات تروریستی، انفجار دفتر نخست‌وزیری و به شهادت رسیدن مظلومانه شهیدان محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باهنر (رئیس جمهور و نخست‌وزیر وقت جمهوری اسلامی) در سال ۱۳۶۰ است.

در این روز بهترین فرزندان مردم شریف ایران، بزرگ‌مردان جاودانه تاریخ انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر به دست عوامل خائن و خود فروخته گروهک منحط و فرومایه منافقین ترور شدند تا یک بار دیگر به جهانیان ثابت شود که گروهک‌های متأثر از زر و زور استکبار و دنباله‌روی سیاست‌های شیطانی غرب برای رسیدن امیال و مطامع شیطانی از هیچ‌گونه اقدام اهریمنی و شرورانه همچون ترور، خون‌ریزی و ایجاد ناامنی ابایی ندارند و در سایه حمایت اربابان آمریکایی و صهیونیست خود از هیچ‌گونه جنایتی کوتاهی نخواهند کرد.

دوم تا هشتم شهریور در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان «هفته دولت» نامگذاری شده است. این هفته فرصت مناسبی است تا یاد و خاطره شهدای دولت و خادم ملت به ویژه شهیدان والامقام رجایی و باهنر و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی زنده نگه داشته شود و شخصیت برجسته و سیره بارز آنان که به حق اسوه‌های جاودانه ولایت‌مداری، انقلابی‌گری، ساده‌زیستی و خدمت صادقانه و جهادی بی‌منت به محرومان و مستضعفان هستند به بهترین شکل تبیین گردد.

این شهیدان عظیم الشان با منش حسینی و مشی عاشورایی، عمر گرانبهای خود را وقف جهاد در راه خداوند و خدمتگزاری به مردم کردند و امروز بهترین الگو و رهنمون برای دولت‌مردان، سیاستمداران و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت انقلابی ایران هستند.

امید که دولت جدید با وفاداری به آرمان الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمت الله علیه) و تاسی به فرامین دلسوزانه ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همچون دولت سیزدهم در مسیر زمینه‌سازی دستیابی نظام مقدس جمهوری اسلامی به قله‌های پیشرفت و فراهم کردن مقدمات ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور خورشید ولایت حضرت ولی عصر امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) گام بردارد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره هفده هزار شهید ترور میهن اسلامی و گرامیداشت هفته دولت، از عموم مردم همیشه در صحنه استان دعوت می‌نماید تا با حضور پرشور خود در مراسم محوری چهل و سومین سالگرد شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت که با سخنرانی جناب آقای حاج مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و مداحی حاج مرتضی طاهری، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۸ شهریور در مصلی امام خمینی (ره) شهر رشت برگزار می‌گردد، برگ زرین دیگری بر صحیفه افتخارات استان ولایت‌مدار و شهیدپرور گیلان بیفزایند.