تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3762810
شناسه : 3762810
تاریخ :
بهترین سن مصرف قطره‌ آهن اقتصاد ایران: یک فوق تخصص گوارش کودکان با اشاره به اینکه کم خونی برای کودکان و برگسالان عوارض زیادی دارد، به تشریح علائم فقر آهن در بدن پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر امیرحسین حسینی اظهار داشت که بهترین زمان برای شروع مصرف قطره آهن در شیرخواران بین ۴ تا ۶ ماهگی است، اگرچه در موارد خاص مانند نوزادان نارس، ممکن است نیاز به مصرف زودتر نیز وجود داشته باشد.

وی توضیح داد که نوزادانی که به کم‌خونی مبتلا نیستند، به طور معمول به دوز ۲ تا ۴ میلی‌گرم آهن المنتال به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن نیاز دارند.

دکتر حسینی در خصوص نوزادان مبتلا به کم‌خونی اظهار کرد: در این موارد، مصرف ۴ تا ۶ میلی‌گرم آهن به ازای هر کیلوگرم وزن بدن با تجویز پزشک ضروری است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد که عدم مصرف قطره آهن می‌تواند منجر به کاهش ذخایر آهن و کم‌خونی در شیرخواران شود.

وی به عوارض کم‌خونی در کودکان اشاره کرد و گفت: این عوارض شامل بی‌قراری، عصبی بودن، بی‌حالی و اختلال در شیر خوردن می‌باشد.

این متخصص گوارش کودکان افزود: کمبود آهن در طولانی‌مدت می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر ضریب هوشی و رشد مغزی کودکان تأثیرات منفی بگذارد.

دکتر حسینی با تأکید بر اهمیت مصرف آهن برای کودکان، به ویژه کودکان زیر دو سال، خاطرنشان کرد: مصرف گوشت قرمز به دلیل دارا بودن بیشترین میزان آهن بسیار توصیه می‌شود.

وی در ادامه افزود که جگر، انواع گوشت قرمز، سبزیجات با برگ‌های سبز و حبوبات، به ویژه عدس، منابع غنی از آهن هستند. وی همچنین توضیح داد که جذب آهن از گوشت قرمز بسیار بیشتر از منابع گیاهی است و به همین دلیل این منابع باید در رژیم غذایی کودکان گنجانده شود.