تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762778
شناسه : 3762778
تاریخ :
۱۰۰ پروژه اردستان در هفته دولت به‌بهره‌برداری می‌رسد اقتصاد ایران: اردستان-فرماندار اردستان گفت: در هفته دولت سال جاری برای شهرستان اردستان حدود ۱۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌بهره‌برداری‌ می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت سال جاری برای شهرستان اردستان حدود ۱۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین تعدادی پروژه کلنگ‌زنی نیز خواهیم داشت، برخی از پروژه‌های کلنگ‌زنی شهرستان در کمتر از ۲۰ روز و برخی دیگر در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه حوزه بخشداری مرکزی تعداد ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دارد، خاطرنشان کرد: مخابرات شهرستان ۱۳ پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان دارد که یکی از شاخص‌ترین این طرح‌ها، موضوع آنتن روستای ماستبندی است.

احمدی‌طبا تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سطح پوشش آن تن‌دهی شهرستان بالای ۹۹ درصد بود و جزو شهرستان‌های با پوشش آن تن‌دهی در استان هستیم بااینکه وسعت شهرستان بسیار وسیع و گسترده است.

وی با اشاره به ۱۳ پروژه راهداری با اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی، ادامه داد: در شبکه بهداشت و درمان پروژه پانسیون پزشکان شهرستان با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار اردستان اضافه کرد: امور برق شهرستان نیز ۱۳ پروژه خدماتی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد.

احمدی‌طبا بیان کرد: روستای نهوج با همکاری بنیادمسکن، آب‌منطقه‌ای، منابع طبیعی، آبفا، بخشداری و دهیاری اقدامات خود را انجام دادند که این خدمات در روستای نهوج ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشت.

وی گفت: شهرداری اردستان حدود ۵ پروژه دارد که تعداد دو پروژه کلنگ‌زنی است و مابقی پروژه‌ها افتتاحیه بوده همچنین کلنگ‌زنی خیابان یادگار امام انجام می‌شود.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی شهربازی اردستان در هفته دولت سال جاری انجام می‌شود که سرمایه‌گذار آماده شده و مصوبات نیز گرفته شده که حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های شهرداری در هفته دولت است.

احمدی‌طبا یادآور شد: بنیادمسکن شهرستان پروژه‌های بسیاری در روستاها دارد که اقدامات قابل توجهی انجام شده و حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌هایی بوده که در بیش از ۳۰ روستای شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در روستای شهراب زواره نیز یکی از اقداماتی که انجام شد موضوع آسفالت ورودی روستا بود که این از نقاط حادثه‌خیز شهرستان بود و جزو مطالبات مردمی نیز قرار داشت.

فرماندار اردستان تصریح کرد: کمیته امداد نیز دو پروژه شاخص دارد که یکی از آنان ۱۴ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در زواره است که با حمایت خیران مسکن ساز شهرستان تکمیل شده و حدود ۱۱ میلیارد تومان هزینه این پروژه‌ها بوده است.

احمدی‌طبا اضافه کرد: کمیته امداد علاوه بر کمک‌های نقدی، آورده‌های غیرنقدی نظیر سنگ و ایزوگام داشته و سیمان اردستان کمک‌های خوبی در حوزه ساختمان‌سازی مددجویان کمیته امداد داشت.

وی گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان پنج پروژه وجود دارد که اصلی‌ترین آن نیروگاه خورشیدی پنج مگاواتی کارخانه سیمان بوده همچنین یک مجموعه کارخانه تولید آجر به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید آجر در استان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی کلنگ‌زنی می‌شود که پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی دارد.

فرماندار اردستان با بیان اینکه این شهرستان هنرمندان خوبی در حوزه هنرهای تجسمی دارد، ادامه داد: هنرمندان اردستان در حوزه هنرهایی همچون عکس، نقاشی و سیاه‌قلم فعالی می‌کنند که باید در این زمینه از هنرمندان شهرستان حمایت شود تا انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: رویداد هنری اردستان سرای من یک برنامه سه روزه برای معرفی شهرستان بوده و محور کار بیشتر مذهبی و نقاشی‌های طبیعت و گل است که طی روزهای دهم تا دوازدهم شهریور در گذر فرهنگی چهارباغ و مجتمع هنری سوره اصفهان برگزار می‌شود.