تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3762763
شناسه : 3762763
تاریخ :
رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛ برگزاری جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره بادام در استان، گفت: برگزاری جشنواره بادام می‌تواند میزان صادرات این محصول را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کشاورزی یکی از مشاغل دیرینه در چهارمحال و بختیاری است و امروزه نیز بسیاری از مردمان این استان از همین طریق روزگار می‌گذرانند، خوشبختانه برخی محصولات کشاورزی این استان مانند بادام که از کیفیت بسیار قابل توجهی برخوردار است جای خود را در بازارهای داخلی و خارجی باز کرده است اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان همچنان نیز می‌توان با انجام برخی اقدامات مانند تکمیل زنجیره ارزش بادام و یا برگزاری جشنواره‌های مختلف در این رابطه فرصت را برای معرفی بیش از پیش این محصول ارزشمند فراهم کرد.

شهرام زارع  با اشاره به برگزاری جشنواره بادام در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌های تولیدات استان، معرفی بهتر و کمک به بازاریابی و افزایش صادرات آن محصول است، در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۴۰۰ تن بادام از استان صادر شد که با برگزاری جشنواره بادام و معرفی هر چه بهتر این محصول می‌توان این میزان صادرات را افزایش داد.

وی افزود: اتاق بازرگانی ایران بودجه‌ای را برای برگزاری جشنواره‌ها در چهارمحال و بختیاری اختصاص داده است، باید تلاش کنیم تا جشنواره بادام در استان به نحو احسن برگزار شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید از مفاخر هر حوزه‌ای برای حضور در جشنواره‌ها دعوت به‌عمل بیاید، ادامه داد: لازم است مفاخر کشور در حوزه بادام نیز برای حضور در جشنواره بادام چهارمحال و بختیاری دعوت شوند.

زارع با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار کمک می‌کند، حمایت خواهد کرد، عنوان کرد: استقلال جشنواره بادام باید حفظ شود، پیشنهاد اولیه برای زمان برگزاری این جشنواره ۱۸ و ۱۹ مهرماه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: درصدد هستیم از وزرا، سفرای کشورهای خارجی از جمله هند، رؤسای اتاق‌های بازرگانی و تولیدکنندگان بزرگ بادام در کشور برای شرکت در جشنواره بادام استان دعوت به‌عمل آوریم.

به گزارش خبرنگار مهر، بادام در چهارمحال و بختیاری یکی از محصولات کشاورزی بسیار مهم به شمار می‌آید که در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان ویژه خود را دارد اما برگزاری جشنواره بادام می‌تواند در معرفی بهتر این محصول اثرات بسیار خوبی داشته باشد و موجب افزایش میزان صادرات آن شود.