تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3762708
شناسه : 3762708
تاریخ :
انتقال مفاهیم و ارزش‌های جنگ به جوانان باعث حل مشکلات می‌شود اقتصاد ایران: رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی می‌گوید اگر بتوانیم در حوزه دفاع مقدس و انتقال مفاهیم به جوانان امروز خوب کار کنیم، بسیاری از مشکلات مان حل خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

امیر محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به روش‌های انتقال درست مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید به ویژه دهه هشتادی و نودی ها گفت: برای انتقال مفاهیم صحیح دفاع مقدس فعالیت های بسیاری می‌توان انجام داد که شامل خاطره گویی، انتشار تاریخ شفاهی، انتشار خاطرات رزمندگان، انتشار کتاب‌های مختلف از زندگی شهدا و رزمندگان، ترجمه آثار، تولید آثار هنری همچون فیلم، سرود و تئاتر، نامگذاری ها، یاد کردن، معرفی قهرمانان، اسطوره سازی، نمادسازی هستند.

وی افزود: نباید بگذاریم آن ارزش‌هایی که در دوران دفاع مقدس خلق شده و همه آن حماسه‌هایی که آفریده شده‌اند، به فراموشی سپرده شود. حضرت زینب (س) و امام زین العابدین (ع) در قالب دعا، روضه خوانی، تربیت شاگرد توانستند مانع فراموشی روز عاشورا شوند و به این صورت مفاهیم عاشورا را سینه به سینه منتقل کردند و امروز می گوییم که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید در جامعه حفظ شده و نباید گذاشت به فراموشی سپرده شوند. باید همیشه برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در پی بهانه باشیم تا بتوانیم شهدا و رزمندگان را برجسته کنیم و به معرفی این قهرمانان در جامعه بپردازیم. باید سیره زندگی شهدا و رزمندگان را در جامعه امروز احیا کنیم و بتوانیم جوانان را با این سیره و شیوه زندگی آنها آشنا کنیم. زمان جنگ رزمنده هایی بودند که ازدواج می کردند و در عین حال در منطقه و جبهه بودند. بچه دار می شدند درحالی که هر لحظه خطر آنها را تهدید می کرد. آنها از وضعیت زندگی‌شان ناراحت نبود و به خوبی و خوشی در حال زندگی کردن بودند. در دهه شصت خبری از طلاق در خانواده ها نبود و به ندرت شاهد این اتفاق بودیم. یکی از دلایلی که امروز آمار طلاق رو به افزایش بوده، به فراموش سپرده شدن چنین ارزش ها و مفاهیمی است.

امیر فولادی گفت: متأسفانه امروز ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده است و جامعه با این ارزش ها بیگانه هستند. این موضوع آفتی است که دامن ما را گرفته است و با چنین آسیب هایی دچارش هستیم. اگر بتوانیم ارزش‌های دوران دفاع مقدس را زنده نگهداریم، توانسته‌ایم از بسیاری مشکلات عبور کنیم. جوانان امروزی باید از پدرها و مادران شان یاد بگیرند که همان جوانان دهه شصت هستند و توانستند با همه مشکلات در زمان جنگ روزها را به خوبی و خوشی کنار هم زندگی کنند.

فولادی گفت: دشمن در این زمینه کار می‌کند و زمانی که ما کم‌کاری می‌کنیم دشمن از این خلأ استفاده می‌کند. اگر بتوانیم در حوزه دفاع مقدس و انتقال مفاهیم به جوانان امروز خوب کار کنیم، بسیاری از مشکلات مان حل خواهد شد.