تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762695
شناسه : 3762695
تاریخ :
۱۸ هزار نفر در خراسان جنوبی امسال وارد پایه اول ابتدایی می شوند اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مهرماه سال جاری ۱۸ هزار دانش آموز در خراسان جنوبی وارد پایه اول ابتدایی می شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا موسوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در مهرماه سال جاری ۱۸ هزار دانش‌آموز پایه اولی وارد مدارس خراسان جنوبی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سنجش اکثریت این دانش آموزان انجام شده است، بیان کرد: درباره ثبت نام دانش آموزان در مدارس نیز به نظر ما بهترین مدرسه، نزدیک ترین مدرسه به منزل است.

موسوی نژاد ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که دانش آموزان در مدرسه نزدیک به خانه خود ثبت نام کنند تا در رفت و آمد نیز مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: البته در مورد مدارسی چون هنرستان محدودیتی وجود ندارد و دانش آموزان بدون در نظر گرفتن هنرستان به محل زندگی شأن می‌توانند در رشته مورد علاقه خود در هنرستان‌های استان ثبت نام داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی بیش از دو هزار و ۴۰۰ مدرسه وجود دارد، گفت: ما کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهرستان بیرجند داریم و علت دو شیفته بودن مدارس نیز همین است.

موسوی نژاد ادامه داد: با این وجود تلاش کرده‌ایم که دانش آموزان در ثبت نام و تحصیل با مشکل خاصی رو به رو نباشند.

وی یادآور شد: امیدواریم مهرماه با نشاط و با انگیزه‌ای را در خراسان جنوبی تجربه کنیم.