تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3762680
شناسه : 3762680
تاریخ :
برنامه های برقی سازی هوندا تغییر نکرده است اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیر بخش اجرایی بین‌المللی هوندا اعلام کرد: "خودرو های برقی از دور خارج نمی‌شوند."

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هوندا در بازاری که با سرعت به سمت برقی ها می‌رود بسیار دیر وارد بازی شد.

برای آشنایی با کمپانی Acura باید گفت که این برند زیرمجموعه اسپرت و لوکس شرکت هوندا است همانطور که برند لکسوس همین نقش را برای تویوتا ایفا می‌کند.

خودرو های Prologue و Acura ZDX توسط هوندا برای برقی سازی محصولات خود رونمایی شده‌اند اما هر دو بر اساس پلتفرم Ultium کمپانی جنرال موتور هستند.

 

 

البته پلتفرم جدیدی برای نسل بعدی Acura در نظر گفته شده که یک کراس‌اور برقی است. این پلتفرم با سری 0 یا همان Zero هوندا به این معنی است که هوندا قصد کنار گذاشتن طرح تولید خودرو های الکتریکی خود را ندارد‌. این در حالی است که به دلیل کاهش فروش خودرو های تمام برقی در جهان، کمپانی های بزرگ تمرکز اصلی خود را از تمام برقی ها به سمت پلاگین هایبرید ها معطوف کرده‌اند.

برای مثال کمپانی های جنرال موتورز و فورد روز به روز بودجه هایی که قبلا برای تولید مدل های الکتریکی در نظر گرفته بودند بیشتر به طراحی و تولید پلاگین هایبرید ها اختصاص می‌دهند.

در این میان مدیرعامل بخش هوندا در آمریکا اعلام کرد که این شرکت به دنبال ایجاد تعادل در تولید محصولات الکتریکی خود است و همچنان به تولید خودرو های سوختی و هایبرید ادامه می‌دهد.

پلتفرم 0 که مدتی قبل رونمایی نشانگر مسیر هوندا و Acura در تولید کراس‌اور ها و حتی خودرو های اسپرت این کمپانی است. همینطور مدل اسپرت NSX که در مدل قبلی یک هایبرید بود به پلتفرم تمام برقی تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل Acura همچنین اضافه کرد: "امروز بزرگترین چالش ما در مقابل تغییرات زیست محیطی و صنعت خودرو این است که یک برند تمام برقی قابل اعتماد در صنعت خودرو باشیم."