تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762670
شناسه : 3762670
تاریخ :
۳۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های راه‎سازی نیاز داریم اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای اتمام و تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی نیازمند تامین ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع ملی و دولتی هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران با عنوان روایت تحول در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل در سال‌های گذشته از نظر بزرگراهی جزو فقیرترین استان‌ها بود اما در طول ۶ سال گذشته شاهد تحول عظیم در حوزه راه و بزرگراه‌سازی در اردبیل هستیم.

وی با بیان اینکه اغلب راه‌های شریانی اردبیل به بزرگراه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌های راهسازی اردبیل دارای مجوز ماده ۲۳ هستند که قرار است با برنامه‌ریزی طولانی مدت ۸۴۰ کیلومتر از راه‌های استان به بزرگراه تبدیل شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: پیش از سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸۵ کیلومتر از ۸۴۰ کیلومتر راه‌های شریانی اردبیل بزرگراه شده بود که تنها در دولت سیزدهم توانستیم با اخذ اعتبارات ملی و استانی ۵۲ کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث کنیم.

حیدری افزود: در اواخر اسفند سال گذشته نیز ۲۱ کیلومتر از محور اردبیل _ سرچم به بزرگراه تبدیل شد و قرار است در روزهای آینده با حضور استاندار اردبیل از قطعه ۷ این مسیر بهره‌برداری شده و زیر بار ترافیک برود.

وی از در دست اجرا بودن ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: برای تکمیل و اتمام پروژه‌های راه و شهرسازی در اردبیل نیازمند بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار ملی و دولتی هستیم.

زیرساخت‌های شهرک شهید سلیمانی در مسیر تکمیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از ثبت نام ۱۲۴ هزار نفر از اهالی اردبیل در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۹ هزار و ۱۲۵ نفر آورده اولیه ۸۰ میلیونی را واریز کرده و با تأمین زمین در حال ساخت مسکن برای متقاضیان هستیم.

حیدری از تأمین و تکمیل زیرساخت‌های لازم در شهرک‌های جدیدالتاسیس شهید سلیمانی و شهید خراسانی اردبیل خبر داد و گفت: شهرک شهید سلیمانی اردبیل در ۶۴۵ هکتار و با اسکان ۱۸ هزار نفر در حال ساخت است.

وی از ایجاد اشتغال برای ۳ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و بیان کرد: انتظار خانه‌دار شدن خیل عظیمی از مردم اردبیل با ساخت نهضت ملی مسکن برآورده می‌شود.