تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3762562
شناسه : 3762562
تاریخ :
سرنوشت بازار طلا به دست چین افتاد اقتصاد ایران: احیای تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده فلز گرانبها در جهان می‌تواند از افزایش قیمت جهانی طلا که هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید، حمایت بیشتری کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مقامات صنعتی اظهار کردند که انتظار می‌رود تقاضای طلا در چین در ماه‌های آینده بهبود یابد، زیرا مصرف‌کنندگان خود را با قیمت‌های بالاتر تطبیق می‌دهند.

احیای تقاضا در بزرگترین مصرف‌کننده فلز گرانبها در جهان می‌تواند از افزایش قیمت جهانی طلا که هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید، حمایت بیشتری کند. در ماه جولای، این تقاضا در رکود بود اما اخیراً تقاضا برای سرمایه‌گذاری دوباره افزایش یافته است.

طلا در سال جاری تا کنون ۲۲ درصد افزایش داشته است و به بالاترین حد خود یعنی ۲۵۳۱ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسیده و بهترین سال خود از سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است. عوامل متعددی از جمله چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده، تنش‌های ژئوپلیتیک جهانی و افزایش خرید سرمایه‌گذاران باعث رشد این افزایش شده است.

فیلیپ نیومن، مدیر عامل شرکت مشاوره‌ای متالز فوکوس گفت باید ببینیم که قیمت‌ها چگونه رفتار می‌کنند، مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران چقدر سریع می‌توانند خود را با این قیمت‌ها تطبیق دهند و عملکرد اقتصاد چین نیز چگونه است. اما به طور کلی، ما نسبت به نیمه دوم سال نسبتاً مثبت هستیم.

بانک خلق چین خرید طلا را در ماه مه متوقف کرد و جولای سومین ماه متوالی بود که خرید طلا برای ذخایر خود را متوقف کرد. با این حال، سهمیه های جدید برای چندین بانک چینی در ماه اگوست برای کمک به تنظیم جریان شمش به این کشور در نظر گرفته شده است.

کارشناسان اظهار کردند که انتظار می‌رود تقاضای فصلی در اواخر سال در چین افزایش یابد، با توجه به عدم اطمینان اقتصادی، نگرانی‌ها در مورد ضعف ارز و جذابیت آن به عنوان یک دارایی جایگزین با توجه به رکود طولانی در بخش املاک این کشور، علاقه شدید سرمایه‌گذاری به طلا همچنان ادامه دارد.

رویترز گزارش کرد که طبق اعلام شورای جهانی طلا، بانک خلق چین با خرید خالص ۷.۲۳ میلیون اونس، بزرگترین خریدار طلا در جهان در سال ۲۰۲۳ بود.