تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3762554
شناسه : 3762554
تاریخ :
۶ روش کاربردی و آسان برای بلیچ ابرو در خانه اقتصاد ایران: بلیچ ابرو یکی از ترندی‌ترین آرایش‌های صورت در سال‌های اخیر بوده‌است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دیجی کالامگ: در یکی دو سال اخیر شاهد ابروهای بلیچ‌شده و نامرئی روی صورت افراد زیادی (چه اشخاص معمولی و چه سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها) بوده‌ایم. بلیچ ابرو یکی از ترندی‌ترین آرایش‌های صورت در سال‌های اخیر بوده‌است و طرفداران و مخالفان بسیاری دارد. برای برخی افراد، این نوع آرایش ابرو، بسیار اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد اما برای خیلی از افراد، چنین آرایشی آن‌چنان جذاب و چشم‌گیر است که از روش‌های مختلفی برای بلیچ ابروهای خود استفاده می‌کنند.

از آن‌جایی که بلیچ ابرو در سالن‌های زیبایی، زمان زیادی می‌برد و هزینه‌بر است، بسیاری افراد ترجیح می‌دهند این کار را در منزل و به تنهایی انجام دهند. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا نحوه‌ی بلیچ ابرو را از ابتدا تا انتها با شما در میان بگذاریم تا بتوانید به راحتی این ترند جذاب و بی‌نظیر را روی ابروهای خود پیاده کنید.

تاریخچه‌ی بلیچ ابرو

‌اگرچه امروزه این نوع ظاهر، آینده‌نگرانه و فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما پوشاندن ابروها و سفید کردن آن‌ها به قرون وسطی می‌رسد. در سراسر دوران ملکه الیزابت، زمانی که پیشانی بلند مد بود، این نوع ابروها مد بودند و همه‌جا مشاهده می‌شدند. با این حال، رویکرد مدرن آن، چند دهه پیش ظاهر شد.

بلیچ ابرو برای اولین بار در اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی و از طریق الکساندر مک‌کوئین و آنا سویی رایج و مد شد. در آن زمان، این نوعی نگاه ضدفرهنگ محسوب می‌شد. این مدل ابروهای سفیدشده توسط افرادی مانند مدونا و مدل‌هایی مانند کیت ماس انجام می‌شد. طی چند سال گذشته، تجدید حیات دهه‌ی ۹۰ و بازگشت ترندهای زیبای آن دهه‌ (با نام جدید Y2K) باعث ترند شدن دوباره‌ی ابروهای بلیچ‌شده ‌است. بلیچ ابروها می‌تواند ناحیه‌ی چشم‌ها را بازتر کند و فضای بصری بیشتری را برای بازی با آرایش چشم به فرد بدهد. این ظاهر توسط بسیاری از افراد مشهور، از جمله کِندال جِنِر، جولیا فاکس و بسیاری دیگر از سلبریتی‌ها همچنان استفاده می‌شود.

چگونه ابروهای خود را در خانه بلیچ کنیم؟

سفید کردن ابروهای خود برای بسیاری از افراد نه تنها نقطه ضعیف نیست بلکه باعث می‌شود تا احساس جذابیت بیشتری داشته باشند. استفاده از سفیدکننده روی صورت، نیاز به مراقبت فراوان برای برقراری هماهنگی بین رنگ مو، چشم و پوست فرد دارد. متخصصین ابرو، مردم را تشویق می‌کنند که برای بلیچ کردن، تغییر رنگ ابرو یا تغییر شکل ابروهایشان، حتما به متخصصین باتجربه‌ی زیبایی مراجعه کنند. با این حال، اگر نیاز به این دارید که ابروهایتان را در خانه بلیچ کنید، شش مرحله‌ی زیر به شما کمک می‌کند تا مانند حرفه‌ای‌ها، ابروهایتان را در منزل بلیچ کنید و تجربه‌ای ایمن داشته باشید. سعی کنید محصول موردنظر خود را از داروخانه‌ها تهیه کنید که از سلامت آن مطمئن باشید. دستورالعمل‌های ضمیمه‌شده برای بلیچ کردن را به دقت مطالعه کرده و گام به گام انجام دهید. در ادامه مراحل زیر را طی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

6 روش کاربردی و آسان برای بلیچ ابرو در خانه

۱. با تست کردن شروع کنید

عموما داخل بسته‌های بلیچ، بسته‌ی تست وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که آیا پوست شما واکنش‌های نامطلوب یا آلرژیکی به سفید‌کننده‌ی انتخابی شما خواهد داشت یا خیر. قبل از این‌که کاری برای ابروهای مورد‌علاقه‌ی خود انجام دهید، سفیدکننده را روی یک نقطه‌ی کوچک، در داخل بازو یا مچ دست خود بمالید. ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از مالیدن، نگاه کنید تا مطمئن شوید که پوست شما مثل قبل است و تغییر قابل توجهی اتفاق نیفتاده‌است.

۲. دور ابروها را کرم بمالید

اگر تست بلیچ واکنش نامطلوبی روی پوستتان نداشت و انجام آن بی‌خطر بوده‌است، می‌توانید پروسه‌ی بلیچ کردن را شروع کنید. برای این منظور اول از همه از یک محافظ کرمی (مانند وازلین) استفاده کنید و آن را در اطراف لبه‌های بیرونی ابروهای خود بمالید تا از پوست اطراف ابروها در حین بلیچینگ محافظت کنید. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که سفیدکننده در خطوط تعیین‌شده باقی می‌ماند، تحریک احتمالی را به حداقل می‌رساند و از پوست ظریف ناحیه‌ی اطراف چشم محافظت می‌کند.

۳. سفیدکننده را روی ابروها بمالید

حالا در این مرحله سفیدکننده را روی ابروها بمالید. برای این کار می‌توانید از براش ابرو (اسپولی) استفاده کنید و مطمئن شوید که روی ریشه‌های ابروها نیز اعمال می‌شود تا به یکنواخت‌ترین حالت برسند. حتی می‌توانید ابروهایتان را با اسپولی شانه کنید تا مطمئن شوید که تمام ریشه‌ها پوشانده شده‌اند. یکی از نگرانی‌ها این است که سفیدکننده به داخل چشم بریزد، بنابراین از یک تکه پلاستیک استفاده کنید و ابروها را بپوشانید تا از ریزش سفیدکننده جلوگیری شود.

۴. رنگ را بررسی کنید

منتظر نمانید تا زمان تعیین‌شده برای بررسی بلیچ شدن ابروهایتان به پایان برسد. خودتان هراز چندی آن‌ها و رنگشان را بررسی کنید. این کار را براساس رنگ اولیه، جنس و ضخامت موهای ابرو انجام دهید. ابروهای هر فرد با سرعت‌ متفاوتی روشن می‌شود. بهترین راه برای جلوگیری از سفید شدن بیش از حد ابروها، بررسی مداوم رنگ ابروها است.

۵. سفیدکننده را پاک کنید

زمانی‌که رنگ ابروها به سفیدی موردنظرتان رسید، زمان پاک کردن سفیدکننده است. آن‌ها را از روی ابروها به آرامی بردارید. هنگامی که به رنگ دلخواه خود رسیدید (موهای تیره ممکن است به چندین جلسه نیاز داشته باشد)، سفیدکننده را بردارید و با استفاده از یک دستمال مرطوب شده با آب ابروها را به خوبی تمیز کنید.

۶. اگر نیاز است ابروها را سفیدتر کنید

اگر ابروهای تیره‌ای دارید، اغلب بعد از بلیچینگ، رنگ آن‌ها کمی متمایل به زرد، نارنجی یا برنجی می‌شود. اینجاست که یک تونر با پایه‌ی بنفش برای کاهش زردی ابروها مفید خواهد بود. همچنین می‌توانید از شامپوی بنفش مناسب برای این کار استفاده کنید و آن را تا ده دقیقه روی ابروها بگذارید تا به سفید شدن ابروهایتان کمک کند. مانند روند بلیچینگ، هر چند دقیقه یک بار ابروهای خود را بررسی کنید تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

خطرات بلیچ ابرو

اگر می‌خواهید در خانه اقدام به بلیچ کردن ابروهایتان کنید، به یاد داشته باشید که دارید از محصولات شیمیایی در اطراف دور چشم استفاده می‌کنید، بنابراین باید با احتیاط عمل کنید و در صورت امکان از یک دوست کمک بگیرید. سفیدکننده و پراکسید مواد شیمیایی هستند و متاسفانه، این بدان معناست که جای زیادی برای خطا وجود ندارد. ماندن بیش از حد این محصول می‌تواند به موهای ابرو آسیب برساند (در واقع ابروها را از بین می‌برد) و پوست توسط سفیدکننده می‌سوزد.

شروع با تست بلیچ، می‌تواند به شما کمک کند حساسیت پوست خود را قبل از استفاده‌ی سفیدکننده اندازه‌گیری کنید. از آن‌جایی که سفیدکننده کف می‌کند، تکه‌تکه می‌شود و احتمال نشت به داخل چشم یا روی لباس را دارد، پس حتما ابروهای خود را با پلاستیک بپوشانید. اگر محصول وارد چشم شما شد، فوراً آن‌ها را با آب بشویید و با پزشک قابل اعتماد مشورت کنید.

در طول روند بلیچینگ ابرو، به احساس پوست خود توجه زیادی داشته باشید. هر زمانی که احساس کردید پوستتان حسی غیرطبیعی دارد، سفیدکننده را پاک کنید. احتمالاً کمی خارش احساس خواهید کرد که طبیعی است، اما هرگونه سوزش یا ناراحتی شدید به این معنی است که باید فوراً سفیدکننده را بردارید و ابروها را کاملاً با آب بشویید. اگرچه ابروهای بلیچ‌ بدون شک انتخابی سرگرم‌کننده و قابل احترام هستند، بهتر است در طول فرآیند واقعی بلیچینگ، بسیار محتاط رفتار کنید.

نحوه‌ی مراقبت از ابروهای بلیچ‌شده

سفید‌کننده با از بین بردن رنگدانه‌ی طبیعی موهای ابرو عمل می‌کند. پس از سفید کردن ابروها تا حد امکان با ابروهایتان به ملایمت رفتار کنید. چرا که موهای ابروها شکننده‌تر خواهند بود و مهم است که آن‌ها را با محصولات نرم‌کننده تغذیه کنید.

متخصصین زیبایی ابرو پیشنهاد می‌کنند از یک ژل ابروی مغذی برای پوشاندن ابروها در طول روز استفاده کنید. ژل‌هایی که حاوی پِپتیدها، عصاره‌های گیاهی و روغن کرچک هستند گزینه‌هایی مناسب محسوب می‌شوند. روتین‌های مراقبتی پوست شبانه را قبل از خواب و حتما روی ابروهایتان نیز انجام دهید. حواستان باشد که از هرگونه محصولات خشن و حاوی الکل اجتناب کنید.

هرچه موهای اصلی تیره‌تر باشد و رشد مجدد سریع‌تر باشد، بیشتر برای حفظ ظاهر ابروها باید تلاش کنید. می‌توانید هر دو هفته یک‌بار آن‌ها را بلیچ کنید. به خاطر داشته باشید که شما مانند بار اول لازم نیست سفید کننده را زمان زیادی روی ابروهایتان نگه دارید. فقط کافی است تا ابروها به سفیدی قبل برسند. از طولانی قرار دادن سفیدکننده روی ابروها خودداری کنید زیرا موها در صورت سفید کردن مکرر می‌توانند بیش از حد شکننده شوند. اگر هنوز آماده نیستید که ابروهایتان را بلیچ کنید می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلرها گزینه‌هایی عالی برای پوشاندن ابروها و بی‌رنگ جلوه دادن آن‌ها است.

نحوه‌ی حالت دادن به ابروهای بلیچ‌شده

حالت دادن به ابروهای بلیچ‌شده به اندازه خود بلیچینگ، کاری منحصربه‌فرد و خاص است. اما شروع باید با سایه‌ی صحیح باشد. متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند که ابروها را تا حدی روشن کنید که با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد، زیرا این کار باعث می‌شود رنگ ابروها با رنگ پوستتان باهم ترکیب شوند و فضای زیادی برای بازی و آرایش چشم‌ها و ظاهر جذاب ابرو به شما بدهد.

سخن آخر

یکی از ترندی‌ترین آرایش‌های ابرو، بلیچ ابرو است که این روزها جای خود را در آرایش صورت بسیاری از افراد باز کرده‌است. اگرچه که این ترند جذاب و عجیب در سال‌های اخیر مد شده اما پیشینه‌ی آن به دهه‌ی ۹۰ میلادی و پیش از آن به قرون وسطی برمی‌گردد. از آن‌جایی که ترندهای دهه‌ی ۹۰ دوباره جای خود را در عرصه‌ی مد و فشن باز کرده‌اند، این مد جنجالی و اغراق‌آمیز نیز وارد چرخه‌ی آرایشی مردم شده‌است. اگر دوست دارید این ترند جذاب را امتحان کنید و چهره‌ای خاص و اغواگرانه داشته باشید، می‌توانید با خرید محصولات سفیدکننده‌ی معتبر و در منزل این کار را مرحله به مرحله (به روشی که در بالا ذکر شد) انجام دهید. توصیه می‌کنیم حتما از دوستتان کمک بگیرید و به تنهایی این کار را انجام ندهید. اگر همچنان از بلیچ کردن ابروهایتان مطمئن نیستید می‌توانید از کانسیلر برای پوشاندن ابروها استفاده کنید تا ظاهر نهایی خود را ببینید و بتوانید تصمیم بگیرید که آیا آماده‌ی این ظاهر متفاوت و آینده‌نگرانه‌ هستید یا خیر.