تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762549
شناسه : 3762549
تاریخ :
بودجه شهرداری های مازندران به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید اقتصاد ایران: ساری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: سال گذشته بودجه شهرداری‌های استان ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده و امسال به ۱۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ تومان رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا دادبود سه شنبه شب در آئین افتتاح تجمیعی ۵۲ پروژه حوزه شهری استان مازندران در شهرستان نور گفت: استان مازندران دارای ۶۳ شهر است و حدود ۵۸ درصد جمعیت را به خود اختصاص می‌دهد که جمعیت قابل توجهی است و اگر بتوانیم رضایت در حوزه خدمات شهری برای مردم ایجاد کنیم توانستیم ۵۸ تا ۶۰ درصد مردم را راضی نگه داریم.

وی افزود: هفته دولت امسال پروژه‌های شهری از جمله پروژه‌هایی که در خصوص بهبود محیط زیست شهری اعم از مدیریت خدمات شهری بهبود عبور و مرور در حوزه آسفالت و جدول، هوشمندسازی شهری که در قالب این پروژه‌ها با اعتبار هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و سایر پروژه‌هایی که به ارتقای کیفیت زندگی شهری در شهرهای استان مازندران کمک می‌کند به طور ویژه دیده شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در ادامه سه شاخصه مهم شهرهای اسلامی را نظم، نظافت و زیبایی برشمرد و افزود: باید بکوشیم بر مبنای فرامین اسلامی در مدیریت شهری به سه مقوله توجه ویژه داشته باشیم و آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سال گذشته بودجه شهرداری‌های استان ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده و امسال به ۱۶ هزار میلیارد و ۵۰۰ تومان رسیده که البته برای شهرهای استان مازندران عدد قابل توجهی نیست چون نتوانستیم در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی و درآمد پایدار کار کنیم و بر توسعه اقتصاد شهری متمرکز شویم.

وی افزود: خوشبختانه با نگاه ویژه استاندار در چندماه گذشته این امر صورت پذیرفته و بزودی اولین همایش سرمایه گذاری شهری با پروژه‌های در حال آماده سازی و حضور سرمایه گذاران را در استان برگزار خواهیم کرد که به توسعه درآمد پایدار در شهرها کمک می‌کند.

دادبود یکی از اولویت‌های حوزه مدیریت شهری را موضوع محله محوری برشمرد و گفت: محله محوری دستور کار اصلی ماست چرا که به مدیران شهری کمک می‌کند اولویت‌ها را بهتر شناسایی کرده و مشارکت بالاتری از مردم را در حوزه اجتماعی اقتصادی سیاسی شاهد باشند.