تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762491
شناسه : 3762491
تاریخ :
پروژه‌های راکد مدرسه‌سازی در اردبیل فعال شده‌اند اقتصاد ایران: اردبیل_ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: تمامی پروژه‌های راکد مدرسه‌سازی که احداث آنها مسکوت مانده بود، در دولت سیزدهم فعال شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد محمدی خلفلو عصر سه‌شنبه در نشست خبری روایت تحول در اردبیل اظهار کرد: اردبیل از نظر فضای آموزشی فاصله معناداری با میانگین کشوری دارد که تلاش کردیم با همت استان اردبیل و جبران این عقب ماندگی ساخت ۲ هزار کلاس درس را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۳۰۰ کلاس درس شروع شده است، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ کلاس درس از محل آورده خیرین مدرسه‌ساز و ۳۰۰ کلاس درس نیز از محل مولدسازی در اردبیل اجرا می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در راستای احداث فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی ۲۰ پروژه در قالب ۹۶ کلاس درس و در زیربنای ۱۸ هزار مترمربع در حال ساخت است.

محمدی خلفلو از تهیه و ارسال تجهیزات هنرستانی به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال در سطح مدارس و هنرستان‌های اردبیل خبر داد و بیان کرد: این تجهیزات کمک آموزشی در آستانه بازگشایی مدارس تهیه و به مدارس و هنرستان‌ها ارسال شده است.

وی ایزوگام‌ریزی سقف مدارس استان و عایق‌بندی سقف در حجم ۱۰ هزار مترمربع را یادآور شد و افزود: آسفالت‌ریزی محوطه مدارس استان اردبیل و بسترسازی ۱۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع محوطه فضاهای آموزشی اردبیل نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان اردبیل را یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در سطح فضاهای آموزشی اعلام کرد و گفت: ۲۲ مدرسه در قالب ۱۷۸ کلاس درس و با ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار به سیستم نوین گرمایشی مجهز شدند.

محمدی خلفلو اجرای طرح شهید عجمیان را در سطح مدارس استان اردبیل یادآور شد و بیان کرد: رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی مدارس با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال انجام شد تا دانش‌آموزان در اول مهر و در بدو ورود به مدرسه شاهد فضای شاداب و نشاط آوری برای حضور در مدرسه باشند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اردبیل از ساخت مدارس کوچک مقیاس به سمت مدارس و مجتمع‌های آموزشی بزرگ و گسترده حرکت کردیم که ساخت دارالفنون اردبیل در یک سال گذشته از نمونه این اقدامات است.