تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762468
شناسه : 3762468
تاریخ :
آغاز همایش بین المللی شیمی و محیط زیست در دانشگاه شهید مدنی تبریز اقتصاد ایران: تبریز-یازدهمین همایش بین المللی شیمی و محیط زیست به مدت سه روز با حضور اساتید، محققان داخلی و خارجی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایران به طور حضوری در دانشگاه شهید مدنی آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر صادقی آزاد، رئیس دانشگاه شهید مدنی در یازدهمین سمینار بین‌المللی شیمی و محیط زیست انجمن شیمی ایران اظهار کرد: محیط زیست، این میراث گرانقدر گذشتگان امانتی است در دست ما تا بتوانیم بدون آسیب و گزند به فرزندان و آیندگان خود بسپاریم.

وی افزود: پیشرفت صنایع و افزایش روزافزون جمعیت و به تبع آن بالا رفتن نیازهای بشری و بهره برداری از منابع طبیعی و تولیدات کشاورزی تأثیرات مخربی بر محیط زیست داشته که این امر وظایف محققان، پژوهشگران و دانشمندان را در قبال محیط زیست سنگین‌تر می‌کند.

صادقی‌آزاد تصریح کرد: این پژوهشگران باید پژوهش‌های تأثیرگذاری جهت رفع چالش‌های زیست‌محیطی انجام داده و جامعه بشری را به سمت توسعه پایدار و داشتن زمینی عاری از هرگونه آسیب‌های زیست‌محیطی هدایت کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: محققان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان‌شرقی، پژوهش‌های خود را در تمام زمینه‌های علمی در قالب هفت دانشکده، ۳۰ گروه آموزشی، ۴ پژوهشکده، حدود ۳۰۰ استاد، هشت هزار دانشجو ایرانی و یک‌هزار دانشجو خارجی پی می‌گیرد.

صادقی‌آزاد ابراز داشت: این دانشگاه سهم عمده‌ای در تولید علم و گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ایفا می‌کند که پژوهش‌های زیست محیطی نیز سهم عمده‌ای را در این میان به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان توضیح داد: یازدهمین سمینار بین المللی شیمی و محیط زیست، هشتمین کنفرانس از مجموعه رویدادهای گروه شیمی دانشگاه است که با همکاری انجمن شیمی ایران برگزار می‌شود.

امیرعباس متین، دبیر علمی یازدهمین همایش بین المللی شیمی و محیط زیست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز نیز افزود: مقالات خارجی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، عراق، پاکستان، سودان و به صورت آنلاین از فرانسه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این همایش به صورت ۲ سالانه و به مدت سه روز در این دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مجموع ۳۵۰ مقاله به دبیرخاته این همایش ارسال شده بود که از این تعداد ۳۲۷ مقاله پذیرفته شد.

متین، با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر منتشر می‌شود، ادامه داد: ۴۰ مقاله داخلی و خارجی نیز به صورت سخنرانی در این همایش ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در حاشیه این همایش نمایشگاه‌هایی با حضور شرکت‌های وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی و تولید کنندگان روغن موتور برگزار می‌شود.