تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3762447
شناسه : 3762447
تاریخ :
افزایش ۱۱۷ درصدی مرگ‌ و میر ناشی از گرمای شدید در آمریکا اقتصاد ایران: رسانه‌های آمریکایی از افزایش چشمگیر مرگ و میر ناشی از گرما به میزان ۱۱۷ درصد از سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۳ خبر دادند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، بر اساس یک تحلیل جدید از داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، میزان مرگ و میر مرتبط با افزایش دما در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۲۳ به میزان ۱۱۷ درصد افزایش یافته و بیش از ۲۱۵۰۰ نفر در این مدت جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش وبگاه «اکسیوس»، موج‌های گرما در آمریکا طی سالهای اخیر طولانی‌تر و شدیدتر شده‌اند و با ادامه افزایش دما به دلیل تغییرات اقلیمی، مسئولان مناطق در معرض خطر باید دسترسی به مراکز خنک‌سازی عمومی را افزایش دهند.

میزان مرگ‌هایی که گرما علت اصلی یا یکی از عوامل آن بوده است، از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ متغیر بوده، اما در هفت سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است.

تعداد مرگ و میرهای سالانه طی سال گذشته به اوج خود رسید و به ۲۳۲۵ مورد رسید، در حالی که دمای جهانی در این سال به بالاترین حد خود در ۱۲۵ هزار سال اخیر رسیده بود.

با محاسبه تفاوت‌های سنی، میانگین مرگ و میر ناشی از گرما به طور سالانه ۳.۶ درصد در طول ۲۵ سال مورد مطالعه افزایش یافته و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ به میزان ۱.۴ درصد کاهش یافته، اما از سال ۲۰۱۶ تاکنون سالانه ۱۶.۸ درصد افزایش یافته است.

بیماری‌های مرتبط با گرما زمانی بروز می‌کنند که بدن قادر به خنک کردن خود نباشد یا دمای آن به بالای ۱۰۶ درجه فارنهایت برسد، در این نقطه، اعضای بدن ممکن است از کار بیفتند و افراد دچار ناتوانی دائمی شوند.

سازمان بین‌المللی کار امسال تخمین زد که کارگران در سطح جهانی سالانه ۲۲.۸۵ میلیون جراحت شغلی و ۱۸۹۷۰ مورد مرگ ناشی از کار به دلیل گرمای بیش از حد را تجربه می‌کنند.

سالمندان و سایر افراد از کار افتاده یا با محدودیت‌های حرکتی بیشتر در معرض خطر اثرات سلامتی ناشی از گرمای شدید هستند.

همچنین نوزادان، کودکان و زنان باردار که ممکن است با سقط جنین، زایمان زودرس و سایر عوارض مواجه شوند، در معرض خطر هستند.