تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762411
شناسه : 3762411
تاریخ :
مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده ماله گاله اقتصاد ایران: شیراز- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیراز گفت: کنترل و اطفای حریق آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مله گاله با حضور نیروهای مردمی در کمترین زمان انجام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر؛ کامران اسلاملو با اشاره به آتش سوزی رخ داده در منطقه حفاظت شده مله گاله گفت: با اعلام آتش سوزی، نیروهای عملیاتی محیط زیست سریعاً به منطقه اعزام شدند و با همکاری تیم میراث زاگرس کوهمره سرخی آتش را در کوتاه‌ترین زمان مهار کردند.

وی با تقدیر از نیروهای طبیعت دوست این منطق، کوهمره سرخی، ادامه داد: آموزش و تجهیز جوامع محلی، احداث آتش بر و گشت و پایش مداوم و حضور به موقع از عوامل مهم اطفای سریع حریق بود که باید به عنوان یک الگو مطرح شود.

اسلاملو به برخی از بی توجهی‌ها و عامل انسانی آتش سوزی اشاره کرد و گفت: بی‌توجهی و سهو، گاهی هم قصد و عمد باعث می‌شود تا گیاهان و درختان مرتعی و جنگلی که علاوه بر زیبایی و نشاط بخشی به طبیعت، در ادامه اکوسیستم حیات موجودات زنده، جامعه بشری و گرمایش، سرمایش، فرسایش و پاکی هوای کره زمین نقش عظیمی دارند، در شعله‌های آتش غفلت انسان‌ها به خاکستر تبدیل شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز تصریح کرد: امروز بیشتر جنگل‌ها و مراتع را که نگاه می‌کنیم لکه‌های وسیع سیاهی از بقایای گیاهان و درختان سوخته بر دامن خود دارند که همچون داغی بر دل طبیعت نشسته است، علوفه‌هایی که می‌توانست غذای دام‌ها شود و درختانی که با پاکسازی هوا از آلودگی‌ها و نگهداری رطوبت و تعادل دمای زمین، حیات را روی این سیاره خاکی تداوم بخشد.