تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762409
شناسه : 3762409
تاریخ :
جشنواره «ترنم ایمان» گامی برای تقویت شعر آیینی در حوزه نماز است اقتصاد ایران: سنندج-معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: جشنواره ترنم ایمان، گام متعالی برای تقویت شعر آئینی در حوزه نماز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عیسی فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشنواره «ترنم ایمان» نخستین مهرواره ملی شعر نماز است که در کردستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این مهرواره ویژه شعرای آئینی و اهالی فرهنگ و هنر است که در قالب اشعار نو، کلاسیک، سپید و ترانه برگزار می‌شود.

فلاحی بر ضرورت حضور پرشور شعرای آئینی کشور در مهرواره ملی شعر نماز تاکید کرد و گفت: این جشنواره گامی متعالی برای تقویت شعر آئینی در حوزه نماز است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برشمردن ویژگی‌های فرهنگ نماز افزود: زبان شعر، زبانی نافذ و مؤثر در انتقال جان مایه روح انسان آزاده در میقاتی پرشور به نام نماز است که شنیدن مکرر ترنم ایمان از کلام شاعر متعهد مسلمان برای زدودن زنگار هجمه فرهنگی دشمنان دین، ابزاری بسیار مؤثر است.

فلاحی عنوان کرد: مهرواره ترنم ایمان در کامیاران و همزمان با هفته وحدت اجرا می‌شود.

وی میزبانی مهرواره توسط کامیاران را فرصتی برای احیای عرصه ادبیات در این شهر عنوان کرد و گفت: جلوه معنوی بزرگداشت حافظ با مهرواره ملی شعر نماز در کردستان از حرکات ماندگار ادبی در مهرماه سال جاری خواهد بود.