تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3762380
شناسه : 3762380
تاریخ :
رسانه عبری: آمریکا به دنبال دور زدن خواسته‌های حماس است اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان فاش کرد، میانجی‌ها و در راس آنها آمریکا، ترفندی برای دور زدن خواست حماس برای تخلیه محور فیلادلفیا در دستور کار قرار داده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی به قلم ایتمار ایشنر تحلیل‌گر مسایل سیاسی این رسانه اعلام کرد، میانجی‌ها در تلاش هستند تا مشکل اصلی مورد اختلاف موجود در توافق یعنی محور فیلادلفیا را فعلا مسکوت بگذارند.

در این گزارش آمده است، یک روز بعد از بازگشت هیئت اصلی مذاکره کننده اسرائیلی، مذاکرات دیگر تیم‌های مذاکره کننده در قاهره ادامه دارد و ترجیحا تا روز سه شنبه (امروز) ادامه خواهد یافت تا حداقل نتیجه مذاکرات به شکل نهایی مشخص شود.

به گزارش این رسانه، هدف اصلی از این نشست و نشستی که در دوحه برگزار شد، مشخص کردن نقاط مورد توافق در رابطه با قرارداد آزادی گروگان‌ها (اسرا) است.

به اعتقاد آحارانوت این یک رویکرد جدید در مذاکرات است که در چارچوب آن قرار است دو طرف ابتدا در مورد نقاط کلیدی مبادله اسرا یعنی آزادی اسرای اسرائیلی در مقابل اسرای امنیتی و میزان اختیارات طرف اسرائیلی در رابطه با مخالفت با نام‌های درج شده در لیست اسرای فلسطینیان خواهد بود.

در این راستا اخبار رسیده از تحقق پیشرفت‌‌هایی در این رابطه سخن گفته می‌شود گرچه این پیشرفت چندان هم زیاد نیست، منابع آگاه خبر دادند که دیروز دوشنبه نام شماری از اسرای فلسطینی که احتمال آزادی آنها وجود دارد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، این در حالی است که تیم اصلی مذاکره کننده اسرائیلی برای مشاوره و کسب تکلیف به تل‌آویو بازگشته است تا بین یک تا دو روز آینده مجددا به میز مذاکرات بازگردد.

انتهای پیام/