تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762374
شناسه : 3762374
تاریخ :
اولویت دولت در جزایر افزایش کیفیت زیست شهری و ایجاد شغل است اقتصاد ایران: بندرعباس- استاندار هرمزگان اولویت برنامه‌ای و کاری دولت را تکمیل زیرساخت‌های تأمین آب، درمان، توسعه شهری و ایجاد شغل در جزایر خلیج‌فارس دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی در پایان سفر یک روزه به شهرستان ابوموسی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، در جمع خبرنگاران با تأکید بر لزوم مسکونی سازی جزایر خلیج فارس، افزود: برای افزایش جمعیت در جزایر باید ابتدا زیر ساخت‌های مورد نیاز فراهم شود تا افراد برای زیست و اشتغال در جزایر ترغیب شوند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری در ابوموسی، گفت: ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه‌های حوزه شهرستان ابوموسی و جزایر تابعه در نظر گرفته شده که ۴۰۰ میلیارد ریال آن امروز افتتاح و در مدار خدمت به مردم قرار گرفت و عملیات اجرایی چند پروژه به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال نیز آغاز شده است.

وی برای افزایش ظرفیت مسکونی جزایر خلیج فارس بویژه جزیره ابوموسی، تأمین آب را اولویت کاری دولت برشمرد و تصریح کرد: با الحاق آب شیرین کن جدیدی که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده تا دهه فجر امسال یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب به ظرفیت آب شرب این شهرستان افزوده می‌شود که با این افزایش، حجم ظرفیت آب شرب ابوموسی به ۲ برابر خواهد رسید.

استاندار هرمزگان ایجاد شغل و اشتغالزایی را اولویت دیگر دانست و ادامه داد: در همین راستا بندر چند منظوره ابوموسی در ابتدای سال راه‌اندازی شده و امروز سالن ترمینال مسافربری بندر نیز به بهره برداری رسید تا زمینه رونق اقتصادی ابوموسی بویژه در بخش گردشگری منطقه فراهم شود.

وی تکمیل زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان را نیز یکی از ضروریات اسکان جمعیت در یک منطقه برشمرد و افزود: در این خصوص نیز در شهرستان ابوموسی اقدامات خوبی انجام گرفته که بخشی از آنها مانند بخش رادیولوژی و سونوگرافی امروز به جزیره نشینان تقدیم شد.

دوستی با اشاره به مشوق‌های مهم در نظر گرفته شده برای ساکنان شهرستان ابوموسی، گفت: با پیگیری‌های سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارائه کارت معافیت از خدمت سربازی به فرزندان ساکن در ابوموسی محقق شد و امروز تعدادی از جوانان دارای شرایط توانستند کارت معافیت خود را دریافت کنند.

استاندار هرمزگان همچنین به سهمیه استخدام معلم بومی و اخذ ۶۳ مجوز صید اختصاصی برای صیادان ابوموسی اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع مشکل تردد ساکنین هم اقداماتی انجام شده چون قبلاً پرداخت اعتبارات ویژه تردد به جزیره در برخی موارد با مشکل مواجه می‌شد و پروازها را مختل می‌کرد اما با پیگیری نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای این مهم یک ردیف مستقل بودجه‌ای ایجاد و مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال نیز تخصیص یافت.