تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762372
شناسه : 3762372
تاریخ :
۱۳۷۰ مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از فارس صادر شد اقتصاد ایران: شیراز-مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صدور ۱۳۷۰ مجوز حمل محصولات سبزی و صیفی از این استان با هدف تثبیت بازار محصولات کشاورزی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه سلیمی با بیان اینکه با صدور مجوزهای مذکور ۲۷ هزار و ۴۲۹ تن محصول با هدف صادرات بارگیری و حمل شده است، تصریح کرد: این اقدامات در راستای تنظیم بازار و جلوگیری از کاهش قیمت محصولات تولیدی کشاورزان و به تبع؛ ضرر و زیان تولید کنندگان بوده است.

این مقام مسئول با تشریح اینکه محصولات صادر شده شامل گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی است، ادامه داد: در مدت مورد نظر ۱۰۳۸ محموله گوجه فرنگی به وزن ۲۱ هزار و ۱۹۵ تن، ۲۴۸ محموله پیاز به وزن چهار هزار و ۶۷۲ تن و ۸۴ محموله سیب زمینی به وزن هزار و ۵۶۲ تن بارگیری و حمل شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه این محصولات عمدتاً از طریق بنادر لنگه، شهید باهنر، شهید رجایی، بندر عباس، خرمشهر و جاسک صادر شده است، افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی، کویت، عمان و قطر مقاصد اصلی صادراتی محصولات سبزی و صیفی استان فارس بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها در سال گذشته بالغ بر چهار میلیون تن سبزی و صیفی از ایران اسلامی به بازارهای خارج از کشور صادر شده است، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به منظور بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولید کنندگان استان فارس، سهم صادرات محصولات این استان را افزایش دهیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس محدودیت منابع آب این استان را یادآوری کرد و افزود: این موضوع از اصلی‌ترین دلایل اجرای طرح الگوی کشت است؛ کشاورزان عزیز ضمن رعایت الگوی کشت می‌بایست به بالا بردن بهره‌وری آب از هر واحد آن نیز توجه داشته باشند.