تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3762370
شناسه : 3762370
تاریخ :
نصب و راه‌اندازی ۱۵ نیروگاه خورشیدی در فضای سبز شهر قم اقتصاد ایران: قم- مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم از اقدامات مؤثر این سازمان در خرید، نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی و تولید سالیانه بیش از ٣٠٠ مگاوات برق خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیام جوادیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: از سال ۹۷، این سازمان به منظور ترویج و فرهنگ‌سازی استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در اماکن عمومی کرده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم افزود: این پروژه شامل نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در بوستان‌های اصلی، ساختمان‌های متعلق به سازمان و همچنین محوطه روبرو شهرداری مرکز می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵ واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ کیلووات نصب و راه‌اندازی شده و در مدار قرار گرفته است.

جوادیان اضافه کرد: این نیروگاه‌ها به طور سالیانه بیش از ۳۰۰ مگاوات برق تولید و به شبکه برق کشور تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: در راستای مدیریت مصرف نیروی برق و ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، این سازمان در سالیان اخیر نسبت به خرید و نصب بیش از ۶۵ عدد آبگرم کن خورشیدی برای تأمین آب گرم سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌های بزرگ و کمپینگ‌ها اقدام کرده که این هم یکی از اقدامات شاخص این سازمان است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: این اقدامات نه تنها به کاهش مصرف برق کمک می‌کند بلکه به عنوان یک الگوی فرهنگی در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر به حساب می‌آید و هدف دیگر سازمان تشویق شهروندان به استفاده از منابع انرژی پایدار است.