تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3762357
شناسه : 3762357
تاریخ :
محورهای رایزنی مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید با وزیر خارجه چین اقتصاد ایران: مشاور امنیت ملی کاخ سفید و وزیر خارجه چین در دیدار امروز در پکن به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با روابط فیمابین و حل و فصل اختلافات پرداختند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی اِن، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز سه شنبه با عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر مرکزی امور خارجه این کشور در پکن دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، وانگ یی وزیر خارجه چین امیدوار است که مذاکرات با جیک سالیوان بتواند موانع را برای پکن و واشنگتن در مسیر همکاری های فیمابین از بین ببرد.

سی جی تی اِن گزارش داد: وانگ یی، دیپلمات ارشد چین امروز سه‌ شنبه با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در پکن دیدار کرد؛ زیرا دو اقتصاد بزرگ جهان امیدوارند کانال ارتباطی خود را در تلاش برای «باثبات کردن» روابط دوجانبه حفظ کنند.

وانگ با اذعان به روابط پرتنش در چند سال گذشته میان دو کشور گفت که امیدوار است دور جدید همکاری ها میان چین و ایالات متحده آغاز شود.

وزیر خارجه چین اضافه کرد: گفتگوها می‌ تواند روابط دوجانبه را با پیروی از «چشم‌ انداز سانفرانسیسکو» تقویت کند و بر مشکلات جاری غلبه کند، موانع را برطرف کرده و اجازه دهد به شیوه‌ ای سالم و پایدار توسعه یابد.

سفر ۳ روزه سالیوان به پایتخت چین پنجمین دیدار او با وانگ ئی است. آنها آخرین بار در ژانویه در بانکوک تایلند، دو ماه پس از گفتگوهای شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و جو بایدن، همتای آمریکایی او در سانفرانسیسکو با یکدیگر دیدار کردند.

از سوی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این دیدار خطاب به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور بایدن در رایزنی خود با شی جین پینگ همتای چینی خود آشکارا گفته بود که وی متعهد به مدیریت روابط فیمابین است؛ آن هم به‌ گون ه‌ای که رقابت بین دو کشور به درگیری تبدیل نشود و در زمینه‌ هایی که منافع مشترک وجود دارد، همکاری انجام گیرد.