تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3762340
شناسه : 3762340
تاریخ :
نیروهای اوکراین برای استفاده از سلاح شیمیایی آموزش می‌بینند اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده از مهمات شیمیایی با سیستم های توپخانه ای ساخت غرب آموزش می بینند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مدارک مربوط به نقض کنوانسیون سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) توسط اوکراین به دبیرخانه فنی سازمان ارائه شد؛ اما تا کنون هیچ پاسخ روشنی در این ارتباط دریافت نشده است.

وزارت دفاع روسیه در این باره ادامه داد: اطلاعات حاکی از آن است که احتمال تدارک کی یف برای انجام اقدامات تحریک آمیز دیگری با مواد شیمیایی سمی در منطقه عملیات ویژه نظامی منتفی نیست.

مسکو در این خصوص اضافه کرد: از سازمان منع تسلیحات شیمیایی می خواهیم با توجه به شواهد ارائه شده توسط روسیه، درباره استفاده از مواد شیمیایی توسط کی یف تحقیقات بی طرفانه ای را انجام دهد. طی دو سال گذشته بیش از ۲ هزار مورد انتقال مواد خاص از اوکراین توسط آمریکا از طریق خاک مولداوی به ثبت رسیده است.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه اضافه می کند: نیروهای مسلح اوکراین برای استفاده از مهمات شیمیایی با سیستم های توپخانه ای ساخت غرب آموزش می بینند.